• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96020301803
  • خبرنگار : 71039

همه پوسترهای تاریخی در یک جشنواره جهانی

همه پوسترهای تاریخی در یک جشنواره جهانی

سومین دوره‌ی مستقل جشنواره‌ی جهانی فجر که درواقع سی‌وپنجمین دوره‌ی عمر وجودی آن است، یک وجه پررنگ داشته است؛ پوسترهای متنوع؛ با یک تِم واحد.

«جشنواره جهانی فیلم فجر» بویژه در این دوره، بخش‌های مختلفی با یک پوستر مجزا داشته که در عین حال از یک درونمایه نشات گرفته‌اند.

حمیدرضا بیدقی که کار طراحی این پوسترها را برعهده داشته، معتقد است در طراحی این آثار، با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره و در عین حال میزبانی و تولی‌گری ایران، از تلفیق هنر شرقی و غربی، با استفاده از نشانه‌های تاریخی ایران بهره گرفته شده است.

ایرج تقی‌پور - مدیر امور تبلیغات جشنواره جهانی فیلم فجر - درباره طراحی پوسترها و اقلام تبلیغی جشنواره امسال و فعالیت‌هایی که باهدف ایجاد یک هویت بصری مشخص برای جشنواره انجام شده، گفته است: حجم کارهای گرافیکی بسیار بالا است، کارت‌های شناسایی، کارت‌های عضویت، 12 پوستر طراحی شده که هر کدام با یکدیگر متفاوت است و برای هر کدام بیش از 10 اتود زده شده تا به نتیجه رسیده است. برای طراحی پوستر اصلی و پوستر بخش عباس کیارستمی وقت زیادی صرف شد. حتی شماره‌هایی که قرار است روی غرفه‌های جشنواره نصب شود، هماهنگ با هویت بصری جشنواره طراحی شده است.

تقی‌پور همچنین درباره‌ی کارهای گرافیکی و سابقه‌ی حمیدرضا بیدقی، گفته است: بیدقی دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی هنرهای تزئینی سابق و دانشکده‌ی هنر فعلی است. او  مدرس گرافیک است و سال‌هاست در دانشگاه‌های مختلف گرافیک تدریس می‌کند و در زمینه‌ی گرافیک بسیار باذوق است.

مدیر بخش تبلیغات جشنواره جهانی بیان کرد: از دوره 27 اولین همکاری ما با بیدقی شروع شد و چند دوره نیز در جشنواره کودک با هم همکاری داشتیم و 2 دوره است که به طور کامل با او در بخش گرافیک جشنواره همکاری می‌کنیم. بیشتر طراحی‌های اصلی اقلام تبلیغی را بیدقی انجام داده و با همکاری یک تیم 6 نفره کار کرده است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

پوستر بخش جام جهان‌نما
پوستر بخش سینمای سعادت
پوستر بخش بازار فیلم ایران
پوستر بخش سینمای شرق
پوستر بخش بزرگان سینما
پوستر بخش سینمای مستند
پوستر بخش بازسازی فیلم‌های کلاسیک
پوستر بخش دارالفنون
پوستر بخش سایه‌های وحشت
پوستر بخش مرور سینمای بالتیک
پوستر بخش سینمای کره
پوستر بخش بزرگداشت عباس کیارستمی؛ با عکسی از مینا زیوری
پوستر اصلی جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۸

با سلام عالی هستن عالی . تشکر از خبرگزاری ایسنا برای نشون دادن این همه زیبایی .

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۱۲

به جرات می تونم بگم بهترین پوسترهایی هستن که تو جشنواره های این چند سال دیدم. امیدوارم آقای میرکریمی تو جاهایی مثل کن نمایشگاه بزنن و این پوسترها رو به همه ی سینمایی ها نشون بدند

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۳

با سلام و عرض خسته نباشید به هنرمند با اخلاق و بسیار خلاق و نو آور جناب آقای حمید بیدقی امیدوارم در جشنواره های بعدی شاهد موفقیت روز افزون شما باشیم .آبروی ایران و ایرانی را با پوسترهای نمادین و ویژه تون حفظ کردید.با سپاس فراوان .