• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96020603163
  • منبع : صدا و سیما

مخاطبان باید با رسانه‌های صوتی آشتی کنند

مخاطبان باید با رسانه‌های صوتی آشتی کنند

برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو با موضوع (رادیو و رسانه نوین در سپهر رسانه) با حضور دکتر امیر دبیری‌مهر، استاد دانشگاه و کارشناس ارتباطات و دکتر سید بشیر حسینی، استاد دانشگاه و کارشناس ارتباطات و ارتباط تلفنی با دکتر حسن خجسته، استاد دانشگاه و کارشناس ارتباطات روانه آنتن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، در ابتدا دکتر دبیری‌مهر درباره تاریخچه رادیو عنوان کرد: بشریت با شکل‌های مختلف رسانه زندگی کرده است و رادیو یکی از رسانه‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه ارتباطات انسانی است و دوره قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با وجود اینکه پس از رادیو، رسانه‌های دیگری چون تلویزیون به عرصه ارتباطات وارد شدند اما جایگاه خود را در سپهر و تنوع رسانه‌ای حفظ کرده‌اند که نکته‌ای جالب است. هیچ نقطه‌ای در دنیا وجود ندارد که عمر رادیو به سر آمده باشد.

این استاد دانشگاه، رادیو را باشگاه رسانه‌نگاری در کشور دانست و گفت: چهره‌های موفق رسانه‌ای کشور از رادیو برآمده‌اند. این رسانه ساختار ویژه‌ای دارد که استعدادها را پرورش می‌دهد و انسان‌ها را به تعالی می‌رساند و افراد می‌توانند در حوزه‌های مختلف بدرخشند. به این معنا که اگر فردی در رادیو موفق عمل کند بی‌شک در تمام رسانه‌ها خوب عمل خواهد کرد.

دکتر دبیری مهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما باید دنیایی را بسازیم که در آن درنگ و توقف و آرامش باشد. رادیو رسانه محبوب انسان‌هایی است که اهل سکوت و آرامش هستند و این رسانه قربانی فضای فرهنگی جدید که سرعت در آن حرف اول را می‌زند، شده است.

در ادامه برنامه دکتر حسینی با بیان اینکه خداوند شنیدن را بر دیدن مقدم دانسته است، عنوان کرد: دانشمند نابینا وجود دارد اما دانشمند ناشنوا وجود ندارد. یعنی اگر ما از طریق گوش دادن وارد فضای تعقل، تامل و تخیل نشویم، خیلی از چیزها را از دست خواهیم داد. همانطور که ارتباط با رسانه‌های نوین در نسل جوان موید این مطلب است.

وی ادامه داد: فضای رادیو، فرهنگ سازمانی ایجاد نمود که از گذشته تا کنون دائما بازتولید شده است. وجه مردمی، خانوادگی بودن و صمیمیت همواره از ویژگی‌های مدیران رادیو بوده است.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: زحمت‌کشان رادیو ممکن است سال‌های زیادی در این رسانه تریبون داشته‌اند، اما چون چهره آنها دیده‌نشده، شناخته شده نیستند.

دکتر حسینی با بیان اینکه در زیست بوم انسان مدرن، خلوت و تامل کمرنگ شده است، ابراز کرد: مخاطبان باید با رسانه‌های صوتی آشتی کنند. از سویی رادیو هم باید محتوای برنامه‌های خود را افزایش دهد.

در ادامه دکتر خجسته در ارتباط تلفنی ابراز کرد: هیچ رسانه‌ای تغییر نمی‌کند و این شکل از رادیو باقی خواهد ماند و تنها ممکن است کمی از حوزه مخاطب خود دور شود چراکه امروزه مخاطب رفتار دیگری از خود نشان می‌دهد؛ بنابراین رادیو باید شرایط جدیدی را برای خود فراهم کند تا در زیست بوم جدید کماکان با قدرت فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان رادیو افرادی مستعد، حرفه‌ای و فعال هستند که می‌توانند در شرایط جدید با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن، مهارت‌های نوین و تجربه‌ها و دانشی که در چندسال اخیر جمع کرده‌اند، همچنان رادیو را در صدر نگه دارند.

برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ بر روی آنتن شبکه رادیویی گفت‌وگو می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha