• شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96043118253
  • خبرنگار : 71451

شهیدی مطرح کرد:

ضرورت پیشتازی سازمان فرهنگی، سیاحتی کوثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

ضرورت پیشتازی سازمان فرهنگی، سیاحتی کوثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عملکرد مناسب سازمان مجتمع های فرهنگی، سیاحتی کوثر تأکید کرد: این سازمان باید با اقداماتی چون استفاده از کالاهای تولید داخل و صرفه جویی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه 31 تیرماه در مجمع عمومی سالانه سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر با اشاره به دو حوزه فعالیت اصلی بنیاد در زمینه معیشتی و فرهنگی گفت: سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر از سازمان‌های وابسته مهم بنیاد است که در هر دو حوزه معیشتی و فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به گزارش حسابرسی در خصوص این سازمان گفت: همان‌طور که گزارش حسابرسی سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر مطلوب بود، مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از فعالیت‌های این سازمان رضایت دارد، البته هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل باید تلاش کرد اما روی‌هم‌رفته با توجه به مشکلات موجود، عملکرد قابل قبولی را از این مجموعه شاهد بوده‌ایم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: کارهای فرهنگی و سیاحتی این سازمان باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باشد. ایشان همواره سفارش‌های زیادی در خصوص جامعه ایثارگری دارند و باید بکوشیم این خواسته‌ها را برآورده کنیم. همچنین لازم است در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و در زمینه توسعه اماکن و استفاده از تجهیزات، حتی‌المقدور از کالاهای داخلی استفاده کنیم.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: اولویت خدمات‌رسانی در مجتمع‌های فرهنگی و سیاحتی کوثر باید برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشد اما برای خودکفا شدن باید خدمات‌رسانی به عموم جامعه نیز مدنظر باشد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم نظارت ویژه بر اماکن این سازمان گفت: بازرسی و بررسی‌ها از مراکز باید مستمر باشد تا ایرادهای احتمالی مشخص و برطرف شوند. این نظارت‌ها باعث می‌شوند حرکت بر مبنای اساسنامه و مقررات باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی ادامه داد: در اداره امور مراکز تحت نظر ممکن است نیاز به برون‌سپاری وجود داشته باشد، اما تلاش کنید اجرای این امور تا حد امکان توسط خود سازمان صورت بگیرد.
وی ضمن تأکید بر لزوم صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها با اشاره به لزوم آموزش نیروهای انسانی گفت: یکی از نکات مهم در زمینه نیروی انسانی، آموزش صحیح آن‌ها به‌خصوص در بخش هتل‌هاست. همچنین باید بکوشید در جذب نیروی انسانی از فرزندان شهدا و ایثارگران استفاده کنید ضمن اینکه در بسیاری از فعالیت ها به‌خصوص در حوزه مسائل ورزشی مرتبط با جانبازان خلاقیت و نوآوری داشته باشید.
معاون رییس جمهوری در پایان خطاب به مدیرعامل و هیئت‌مدیره سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر تأکید کرد: بکوشید با فعالیت‌های مناسب، چه در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و چه در سطح جامعه تبدیل به الگویی مناسب شوید.
حمید کشایی مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی و سیاحتی کوثر نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته پرداخت.
در این جلسه گزارش سازمان حسابرسی «مفید راهبر» درباره عملکرد مالی سال گذشته سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر با وضعیت «مطلوب» قرائت شد و گزارش حسابرسی و صورت‌های مالی سازمان به تصویب رسید و این موسسه برای سال مالی پیش رو نیز به‌عنوان حسابرس و بازرس انتخاب شد.
این جلسه با حضور حجت‌الاسلام سید حسن مؤذنی رییس هیئت‌مدیره و اسلام کریمی، سید ناصر میرعیسی‌خانی و حسین تقی‌پور اعضای هیئت‌مدیره سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر، افشین سفاهن سرپرست اداره کل بررسی‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان برنامه‌ وبودجه برگزار شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha