• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052213208
  • خبرنگار : 71234

تصویب جزئیات طرح مقابله با آمریکا با ۲۲۸ رای

لاریجانی: مصوبه مجلس برای مقابله با آمریکا گام اول است

لاریجانی: مصوبه مجلس برای مقابله با آمریکا گام اول است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت اقدام برخلاف برجام از سوی آمریکا، ایران اقدام متقابل انجام می‌دهد، گفت: آمریکایی ها بدانند قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گام اولی بود که مجلس برداشت.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی بعد از تصویب جزئیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در جلسه علنی امروز مجلس گفت: آمریکایی ها بدانند این گام اولی بود که مجلس برداشت. ضمن آنکه با احتیاط در برخی از امور گام برداشته شده است.

وی افزود: ۱۶ مورد اقدامات دیگر در شورای هسته‌ای تصویب شد که به اجرا در خواهد آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۰ طرح مقابله با آمریکا گفت: اگر آمریکایی ها تحریم‌هایی مخالف برجام اعمال کنند دولت در این قانون و طبق ماده ۱۰ آن موظف به اقدام متقابل در زمینه هسته ای و سایر امور شده است لذا وزارتخانه های خارجه و اطلاعات باید مستمرا وضعیت را پیگیری کرده و گزارش را به مجلس ارائه دهند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مجلس رفتار آمریکا را رصد می کند، گفت که این قانون بسیار مهم است دولت باید براساس آن اقدامات متقابل و متناسب با اقدامات آمریکا انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از نمایندگان گفت: از نمایندگان در فراکسیون‌های مختلف مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکر می‌کنم که 2 ماه اخیر وقت خود را برای بررسی این طرح و تکمیل آن گذاشتند. همچنین از بخش‌های مختلف همچون امنیتی و اتمی که نظرات خود را مطرح کردند و مشارکت داشتند قدردانی می‌کنم. این کمک‌ها باعث شد که مجلس گام خود را با صلابت بردارد.

کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در ۹ بخش و با ۲۷ ماده با ۲۴۰ رای موافق، ۱ رای ممتنع و بدون مخالف از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید. جزئیات این طرح نیز با موافقت ۲۲۸ نماینده و مخالفت ۱ نماینده و رای ممتنع ۲ نماینده از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در مجلس مصوب شد.

بعد از تصویب کلیات و جزئیات این طرح، نمایندگان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha