• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96062816449
  • منبع : نمایندگی همدان

افتتاح 10 پروژه اردوهای جهادی در همدان

افتتاح 10 پروژه اردوهای جهادی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از افتتاح 10 پروژه اردوهای جهادی در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت:17 پروژه اردوهای جهادی دانشجویی در استان همدان اجرا شده است که از این تعداد، 10 پروژه در هفته دفاع مقدس و هفت پروژه در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار مظاهر مجیدی سه‌شنبه 28 شهریور در جمع خبرنگاران، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه محرم اظهار کرد: نقش استان همدان در دفاع مقدس بی‌نظیر است به طوریکه لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان در طول دفاع مقدس در 56 عملیات آفندی و پدافندی که جزو عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس بود، شرکت داشته است.

وی با بیان اینکه پایگاه شهید نوژه همدان نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای از روز ابتدای جنگ داشت و نخستین پاسخ به دشمن از این پایگاه صورت گرفت، اظهار کرد: همچنین تیپ سوم شهید قهرمان استان همدان در عملیات‌های بزرگی شرکت داشته و در کرخه نور حماسه آفرید.

مجیدی با تأکید بربازخوانی دفاع مقدس، گفت: به دنبال بازخوانی واقعیت های دفاع مقدس هستیم که اگز این واقعیت ها بیان شود در جامعه اثرات خود را خواهد گذاشت.

فرهنگ غنی دفاع مقدس جای خود را در بین جوانان نسل چهارم پیدا کرده است

وی با تأکید بر اینکه مردم همدان در دفاع‌مقدس علاوه بر پشتیبانی نیروهای استان از نیروهای دیگر استان‌ها نیز پشتیبانی داشتند، افزود: مردم همدان نقش پررنگی در دفاع مقدس داشتند و 8000 شهید را تقدیم انقلاب کرده که بیشتر این شهدا در میدان نبرد به شهادت رسیدند.

مجیدی یادآور شد: امروز که 38 سال از انقلاب می‌گذرد، با وجود اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب و جنگ را ندیده‌اند اما فرهنگ دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد و امروز شاهد شهدای مدافع حرم هستیم که در واقع جوانان در راه شهدای دفاع مقدس قدم گذاشته‌اند که نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه نسل چهارم برای دفاع از انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد، بیان کرد: فرهنگ غنی دفاع مقدس جای خود را در بین جوانان نسل چهارم پیدا کرده است.

برگزاری 80 عنوان برنامه در هفته دفاع‌مقدس

وی به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان همدان پرداخت و گفت: در هفته دفاع مقدس 80 عنوان برنامه در قالب 200 برنامه در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان و 14 برنامه شاخص در طول این هفته برگزار می‌شود.

مجیدی تصریح کرد: نخستین روز هفته دفاع مقدس با عنوان معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت، روز دوم علم و فناوری، جوانان و سربازان و روز سوم با عنوان ولایتمداری، همبستگی کلی، دفاع همه‌جانبه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: عناوین روزهای چهارم، پنجم و ششم هفته دفاع مقدس به ترتیب اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی نیروهای مردمی و اصناف، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی و استکبارستیزی، رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و استقامت نامگذاری شده است.

برگزاری 19 یادواره شهدا در هفته دفاع مقدس در همدان

وی با اشاره به مراسم عطرافشانی مزار شهدای استان، عنوان کرد: در روز پنجشنبه 6 مهر که به عنوان روز شهیدان، جانبازان و ایثارگران نامگذاری شده است، مراسم خاصی در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری 19 یادواره شهدا در طول هفته دفاع مقدس در همدان خبر داد و گفت: 19 یادواره شهدا در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان همدان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌ شود.

برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز جمعه 31 شهریور

مجیدی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح در صبح روز جمعه 31 شهریور در میدان باباطاهر همدان برگزار می‌ شود، خاطرنشان کرد: نشست صمیمی فرماندهان سپاه با فرمانداران سابق نواحی و پایگاه‌های مقاومت در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: نشست صمیمی فرماندهان سپاه با نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان در روز جمعه پس از نمازجمعه برگزار می‌شود.

به صدا درآمدن زنگ انقلاب در هنرستان دیباج همدان

وی با اشاره به به صدا درآمدن زنگ مقاومت در هنرستان دیباج همدان، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح با نماینده ولی‌فقیه در استان به عنوان بیعت با فرمانده کل قوا دیداری خواهند داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: با توجه به اینکه امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با دهه محرم مقارن شده است از ابتدای هفته دفاع مقدس نمایش عطش در حسینیه ثارالله(ع) سپاه همدان و با حضور مردم و هیئت‌های مذهبی اجرا خواهد شد.

مجیدی اظهار کرد: به علت اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در بین نیروهای مسلح است تصمیم گرفته شد امسال نشست صمیمی با فرماندهان نیروهای مسلح در راستای مودت و اخوت برگزار شود.

انتخاب 3 دهستان برای اجرای پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در همدان

وی با بیان اینکه در قرارگاه پییشرفت و آبادانی کشور 128 نقطه برای سپاه مشخص شده است، ادامه داد: سهم سپاه استان همدان 3 نقطه است که پس از بررسی تصمیم گرفته شد 3 دهستان برای بحث قرارگاه پیشرفت و آبادانی انتخاب شود.

وی افزود: این 3 دهستان 80 روستای استان را پوشش می‌دهند که 65 پروژه آبرسانی، مرمت خانه عالم، مساجد، احداث آب‌بندها و پل و درمانگاه برای این روستاهای درنظر گرفته شده و تفاهم‌نامه‌ای با فرمانداران منعقد شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان در 2 سال پیش‌بینی و مقرر شده است بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها را سپاه و بخشی را استان متقبل شود.

وی گفت: جشنواره خاطره‌نویسی در سراسر کشور برگزار می‌شود و با توجه به نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار شهید همدانی به دنبال جمع‌آوری خاطرات این شهید هستیم همچنین سالروز شهادت سردار همدانی در 16 مهر در حسینیه امام(ره) با حضور فرماندهان کشوری برگزار می‌شود.

وجود 8000 حلقه صالحین در استان همدان

وی با اشاره به وجود 8000 حلقه صالحین در استان همدان، بیان کرد: بنا بر تصمیم فرمانده بسیج مقرر شده بر روی کیفیت این حلقه‌ها کار شده و به موضوعات معرفتی، مهارتی و بصیرتی غنای بیشتری داده شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: بسیج مأموریت‌هایی را در اولویت کاری خود قرار داده است که برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید به سمت و سوی مأموریت‌های بسیج پیش برویم به طوریکه شروع کار از مساجد خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج 136 مسجد به استان همدان واگذار کرده تا مسائل و مشکلات آنها را رفع و رجوع کند، تأکید کرد: 1800 مسجد در همدان وجود دارد اما چه تعداد از این مساجد فعال است؟ چرا نباید از ظرفیت روحانیت استفاده شود؟

موادمخدر؛ نخستین آسیب اجتماعی همدان

مجیدی نخستین آسیب اجتماعی استان همدان را موادمخدر دانست و اظهار کرد: طرح کرامت به عنوان پایلوت در شهرستان ملایر در حال انجام است و در نقاطی از شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، فامنین و همدان به صورت قطعه‌ای که آلودگی بیشتری دارند نیز اجرایی می‌ شود.

وی کاهش نرخ جمعیت را دومین آسیب استان همدان اعلام کرد و یادآور شد: باید تلاش بیشتری شود تا نرخ جمعیت استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سومین موضوع و مشکل استان همدان بیکاری است،ادامه داد: بعد از اینکه دولت مستقر شد باید هم‌افزایی در بین دستگاه‌ها ایجاد شود تا مشکل بیکاری استان حل شود و سپاه آمادگی دارد با به‌کارگیری بسیج بیکاری را حل کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان درباره کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت، گفت: استان همدان رتبه چهارم کمک‌های نقدی و رتبه دوم کمک‌های غیرنقدی و امکانات مورد نیاز به جبهه مقاومت را دارد.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha