• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96062816465
  • خبرنگار : 71593

نیروی هوایی افغانستان اولین سری هلیکوپترهای بلک هاوک را دریافت کرد

نیروی هوایی افغانستان اولین سری هلیکوپترهای بلک هاوک را دریافت کرد

به گفته مقامات افغانستان، نیروی هوایی این کشور امروز (سه‌شنبه) نخستین چهار هلیکوپتر بلک هاوک UH-۶۰ آمریکایی خود را تحویل گرفت. افغانستان قصد دارد هلیکوپترهای جدید را جایگزین ناوگان فرسوده هلیکوپترهای Mi-۱۷ روسی خود کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا قصد دارد در راستای افزایش ظرفیت نیروی هوایی ارتش، در چند سال آینده، ۱۵۹ فروند هلیکوپتر بلک هاوک را به نیروی هوایی ارتش افغانستان بدهد. این ناوگان هوایی به عنوان یکی از بهترین بخش‌های اجرایی نیروی امنیتی و دفاعی افغانستان مورد توجه است.

ماموریت "پشتیبانی مطلق" ناتو اعلام کرد: اولین سری از هلیکوپترهای UH-۶۰ نیروی هوایی افغانستان امروز به قندهار رسید. این ناوگان برای توسعه‌ توانایی و پایداریی نیروی هوایی به افغانستان کمک خواهد کرد.

ماموریت "پشتیبانی مطلق" ناتو گفت: هلیکوپترهای تنومند Mi-۱۷ مربوط به زمان اتحاد جماهیر شوروی هستند و در حدود نیمی از حملات افغانستان در ماه‌های اخیر با استفاده از این هلیکوپترها صورت گرفته است، به همین دلیل خلبانان افغان با آن بسیار آشنا هستند. این هلیکوپتر همچنین برای جابه‌جایی سربازان و کشته ‌شدگان و دسترسی به مناطق صعب‌العبور بسیار مناسب است و از سلاح‌هایی که برای استفاده در ارتفاعات پایین ساخته شده‌اند، پشتیبانی می‌کند. با این حال عمر زیادشان به طور فزاینده‌ای حفظ و نگهداری آن‌ها را دشوار می‌کند. در نتیجه در سال‌های آتی با هلیکوپترهای تازه نفس بلک هاوک که از نقاط اتکای نیروی هوایی ارتش آمریکا هستند، جایگزین خواهند شد.

تقویت نیروی هوایی افغانستان اولویت اصلی برنامه چهار ساله اشرف غنی، برای بهبود نیروهای امنیتی افغانستان است تا دولت این کشور بتواند در غیاب عملیات مبارزه ائتلاف ناتو با طالبان که در سال ۲۰۱۴ به آن پایان داد، فعالیت‌های این گروه تروریستی را محدود نگه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha