• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96062917028
  • منبع : روابط عمومی برنامه

نمایش عکس‌های موصل قبل از آزادسازی در تهران

نمایش عکس‌های موصل قبل از آزادسازی در تهران

«مریم مزروعی» عکس‌های حاصل از سفرش در روزهای منتهی به شروع عملیات آزادسازی موصل را در خانه هنرمندان به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، ۴۶ قطعه از عکس‌های سفر این عکاس و روزنامه‌نگار که در سفرش به مناطق اطراف موصل و دیدن کمپ‌های نظامیان و محل اسکان آوارگان موصل و کوبانی ثبت شده است، به‌نمایش گذاشته می‌شود.

در متن دعوتنامه این نمایشگاه آمده است: «از یک جایی به بعد، همه‌چیز تعارف می‌شود، همه دغدغه‌ها رنگ می‌بازد، از یک جایی به بعد فقط می‌خواهی برگردی به همه نگرانی‌های دیروز، به انتخاب بین رنگ لباس و کفش، به باک خالی ماشین، به شیطنت‌های دخترک همسایه، به همه کتاب‌های نخوانده و جاگذاشته میان آوارها، همه فیلم‌های ندیده، به همه بگومگوهای سیاسی ...

از یک جایی به بعد می‌خواهی برگردی به یک روز قبل از جنگ و از همین است که جنگ‌زده که باشی دچار سندروم پاهای بی‌قرار می‌شوی، مثل همه وقت‌هایی که هیچ کاری از دستت برنمی‌آید، بلند می‌شوی و عرض حال را می‌روی و برمی‌گردی. صبح، ظهر، عصر و شب در سکوتی مرگبار تنها، اما میان دیگران رونده، راسته خاکی بین چادرهای آوارگی و کانکس‌ها را در کمپ پناهندگان می‌روی و برمی‌گردی، می‌روی و برمی‌گردی، می‌روی و برمی‌گردی ...

می‌خواهی برگردی به یک روز قبل از شروع جنگ، به امنیت همه روزمرگی‌ها … شاید از همین است که وقتی سفر ناگهان و به اجبار و البته معجزه ناتمام می‌ماند و پروژه و تجهیزات از دست می‌رود، تو برمی‌گردی با عکس‌های مانده از لبخند کودکانی آواره که جنگ و فلاکت را طبیعت زندگی خود می‌بینند و مردان و زنانی عصبانی در رالی بی‌قراری که دوربین و اسلحه دیگران را یکسان و شریک در فلاکت‌شان می‌دانند».

نمایشگاه عکس «موصل، رالی بی‌قراری» از ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهرماه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha