• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96062917438
  • منبع : فضای مجازی

بیانیه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا متن این بیانیه به شرح زیر است:

دفاع مقدس زیباترین و نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین در اسلام، نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات این ملت در دفاع از اسلام نبوی و مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی است. دفاعی که پایمردی، دلیری، رشادت، حماسه آفرینی، عزت و افتخار فرزندان این ملت در قالب آن برای همیشه تاریخ به ثبت رسیده است. وقتی از دفاع مقدس نام برده می شود، اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از ولی فقیه و تحقق همه آرمان های اسلام نبوی(ص) و نهضت حسینی(ع) در آن مشعشع و در برترین جلوه های زیبایی قرار دارد.

خالقان و حماسه آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء  بود و نشان داد که سرنوشت  هر ملتی بدست خود اوست.

دفاعی که دست آوردهایی عظیم تر از آنچه فکر می کردیم در خود دارد، دست آوردهایی که امام راحل و عظیم الشأن ما فرمود « در دفاع مقدس اسلام و انقلاب را به جهان صادر کردیم»، صدوری که یکی از ثمره های عملی آن را می توان، آزادی و استقلال طلبی مردم شریف عراق، یمن، سوریه و در آینده دیگر ملت های مظلوم نام برد.

از دیگر ثمرات دفاع مقدس فرهنگ سازی است. فرهنگی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خدا جویی، خدا خواهی، خدا باوری و خدا محوری در قول و عمل به آن  تمسک می جویند، ثمره ای که شهدای آن امروز الگوی عملی و اسوه جوانان این ملت و دیگر ملت ها هستند. شهدایی که ملجاء برای انس و ارتباط و حاجت طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آنها زیارت گاه معنوی و  مقدس همه ارادتمندان است.

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت،ضمن آرزوی علو درجات برای امام راحل «قدس سره» و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم؛ صمیمانه سالروز دفاع مقدس را که باعث مجد و عظمت و اقتدار ایران اسلامی گردید؛ به همه پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان، آزادگان، رزمندگان، و همه ارادتمندان و ملت اسلامی ایران و مستضعفان جهان عموماً و به ولی فقیه و رهبر عظیم الشأن انقلاب (مدظله العالی) خصوصاً تبریک و تهنیت عرض نموده و همگان را به درس آموزی از عزت آفرینی و افتخارات و دست آوردهای این حماسه عظیم فراهم می‌خواند.»

انتهای پیام

       

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha