• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96070201344

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

نمایش «آذر» در جشنواره‌ی فیلم ونکوور، پایان فیلمبرداری «گل نساء»، هادی معصوم‌دوست با دو مستند متقاضی حقیقت، معرفی داوران جشنواره‌ی «بیطار» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

«آذر» به کارگردانی «محمد حمزه‌ای» در جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «آذر» نخستین ساخته محمد حمزه‌ای، به تهیه کنندگی نیکی کریمی و پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی، در نمایش افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور به روی پرده می‌رود.

 در بخش پانوراما- سینمای معاصر جهان دو فیلم ایرانی دیگر نیز حضور دارند: «۲۴ فریم» ساخته زنده یاد عباس کیارستمی که در جشنواره کن شرکت کرده، و «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند که به تازگی در بخش افق‌های جشنواره ونیز دو جایزه ارزشمند کسب کرده است.

در خلاصه داستان «آذر» آمده است: برای خودم فکرهایی داشتم، آرزو داشتم، می خواستم قهرمان بشم، می خواستم اون چیزی که جامعه بهم تحمیل می‌کنه رو کنار بزنم.

در این فیلم نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، مهران نائل، شیرین آقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می پردازند.

جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور از ۶ تا ۲۱ مهر در کشور کانادا برگزار می‌شود.

پایان فیلمبرداری «گل نساء»

فیلمبرداری فیلم بلند داستانی «گل نساء» اولین ساخته بلند ستار چمنی‌گل به نویسندگی ویدا صالحی به پایان رسید.
«گل نساء» با مدیر فیلمبرداری محمد فکوری و با بازی سعید داخ، علی محمدرادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی، ویدا عمویی؛ به مدت یک ماه در محل کوره‌های آجرپزی قرچک فیلمبرداری شد.
ستار چمنی‌گل و ویدا صالحی از پخش‌کنندگان موفق بین‌المللی می‌باشند که پیشتر در عرصه فیلم کوتاه و مستند فعالیت داشته و جوایز بسیاری را در عرصه جهانی کسب کرده‌اند.
در خلاصه داستان«گل نساء» آمده است؛ گل ممد و گل نساء زوج جوان افغان پس از مهاجرت غیرقانونی به ایران در یکی از کوره‌های آجرپزی مشغول به‌کار می‌شوند و به‌واسطه اتفاقی که برای آنها می‌افتد، زندگی‌شان دستخوش تغییراتی می‌گردد ...

معصوم‌دوست با «سربازخانه» و «نیک مارکت» به سینماحقیقت آمد

هادی معصوم‌دوست با دو مستند «سربازخانه» و «نیک مارکت» متقاضی حضور در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شد.

«سربازخانه» روایتگر دوران دو ماهه‌ی آموزشی سربازی است که در صورت پذیرفته شدن از سوی هیات انتخاب، برای نخستین بار در این جشنواره نمایش داده می‌شود.

هادی معصوم‌دوست کارگردان این فیلم مستند در توضیح اثر خود گفت: در این پروژه، تلاش شده تا سربازخانه سوژه اصلی و محوری فیلم باشد و سربازها هم به عنوان اجزای فرعی این سوژه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: افرادی که تاکنون به سربازی نرفته‌اند، می‌توانند با دیدن این مستند، تجربه‌ای ملموس از شرایطی که یک سرباز در دوران خدمت می‌گذراند پیدا کنند؛ همچنین جوانانی که خدمت سربازی را تجربه کرده‌اند نیز با تماشای این مستند، با یک روایت عینی و نوستالژیک از آن مواجه می‌شوند.

معصوم‌دوست ادامه داد: موضوع مستند «نیک مارکت» هم درباره‌ی پسر جوانی است که پس از پایان تحصیلاتش در مقطع کارشناسی ارشد تصمیم می‌گیرد از تهران مهاجرت کرده و به «مشهد» شهر پدری‌اش برگردد و بقالی کوچکی راه بیندازد...

این مستند  75 دقیقه‌ای تولید شبکه مستند است و تولید آن حدود دو سال به طول انجامیده است.

گفتنی است: هادی معصوم‌دوست ساخت مستندهایی چون «نشستن بین دو صندلی»، «خون سرد»، «خوان بی‌خان» و «عشق رادیو» را در کارنامه کاری خود دارد. سال گذشته این مستندساز برنده جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت برای کارگردانی مستند «خوان بی خان» شد.  

معرفی داوران بخش فیلم جشنواره«بیطار»

داوران بخش فیلم نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تخصصی «بیطار»، هفت داور متشکل از 4 سینماگر و 3 کارشناس ارشد سازمان دامپزشکی داوری آثار بخش فیلم جشنواره را به عهده دارند.

داوران نخستین جشنواره بیطار در بخش فیلم عبارتند از: پوران درخشنده، محمدرضااصلانی، لقمان خالدی، محمدعلی صفورا و دکتربرایی‌نژاد، دکترحمیدخان‌قاهی ابیانه‌ و دکتر جعفردرودی.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha