• شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 96072212046
  • خبرنگار : 71582

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آغاز به کارمرکز«کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزان»/سه ارگان در حال تهیه گزارش حادثه داراب

آغاز به کارمرکز«کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزان»/سه ارگان در حال تهیه گزارش حادثه داراب

«مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور» افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی در این مراسم که امروز در محل سازمان دانش آموزی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه دانش آموزان در فضای اردوهای دانش آموزی چیزهایی می‌آموزند که در حالت عادی برایشان امکان پذیر نیست، گفت: در فضای اردوها، دانش آموزان با مهارت‌های زندگی واقعی نظیر ایستادن روی پای خود بدون اتکاء به خانواده آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم نظام تربیتی تعداد اردوهایی است که دانش آموز در آنها شرکت می‌کند به همین دلیل لازم است تا آموزش و پرورش نسبت به افزایش ایمنی اردوهای دانش آموزی ساز و کارهای مشخصی را به کار ببرند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حال ارتقاء دستورالعمل مربوط به اردوهای دانش آموزی است افزود: در تلاش هستیم تا این اردوها را هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت بهبود ببخشیم و به اهداف مشخصی که برای هر اردو تعریف می‌شود دست یابیم.

وی با اشاره به ریسک حضور در اردوهای خارج از شهر که نسبت به حضور دانش آموز در داخل کلاس‌ها بیشتر است تصریح کرد: نباید اجازه دهیم ریسک برگزاری این اردوها فرصت طلایی در فضای خارج از کلاس را از بین ببرد. به همین دلیل باید تلاش کنیم تا برای افزایش اطمینان خانواده‌ها، ضریب امنیت اردوها را با نظارت بیشتر افزایش دهیم.

رئیس سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه نمی‌توان ادعا کرد که ضریب ریسک اردوهای خارج از شهر را می‌توان به صفر رساند اظهار کرد: در جلسات متعددی که با مجلس داشتیم مرکز کنترل اردوهای استانی را برای دانش آموزان کشور راه اندازی کردیم، این سامانه با قرار گرفتن در سازمان دانش آموزی وابسته به معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش است.

فیض با اشاره به اینکه نخستین اردویی که در این سامانه ثبت شده و مورد نظارت قرار گرفته، اردوی راهیان نور با حضور 1500 نفر از دانش آموزان چهار استان البرز، قزوین، قم و تهران است، ادامه داد: همه اتوبوس‌های مورد استفاده در اردوهای دانش آموزی تحت پوشش این سیستم قرار خواهند گرفت و این سامانه تنها متعلق به اتوبوس‌های راهیان نور نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های قبلی همکاری سازمان آموزش و پرورش با پلیس راهور همچون طرح همیار پلیس همچنان برقرار خواهند بود، اضافه کرد: دستورالعمل مربوط به اردوی دانش آموزی مورد بازنگری قرار گرفته و در حال حاضر نسخه اولیه آن در سایت آموزش و پرورش قابل دسترسی است.

فیض در ادامه گفت: از همه اساتید و شهروندان می‌خواهیم تا با دریافت نسخه اولیه این سامانه، نظرات خود را تا پایان مهرماه اعلام کنند تا نسخه نهایی این دستورالعمل تا پایان آبان ماه به مدارس کشور ابلاغ شود.

فیض با اشاره به گزارش نهایی مربوط به دانش آموزان فوت شده در اردوی دانش آموزی استان هرمزگان تصریح کرد: کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، سازمان بازرسی کشور و وزارت راه در حال تهیه گزارش نهایی این حادثه هستند. همچنین در حال حاضر کاروان‌های مربوط به اردوی راهیان نور که بیش از سه اتوبوس دارند، توسط یک وسیله نقلیه سواری از سوی سپاه یا بسیج همراهی می‌شوند تا در صورت نیاز ، اقدامات سریع تصمیمات ضروری با سهولت بیشتری اتخاذ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha