• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96072513919
  • منبع : نمایندگی یزد

رییس دانشکده حضرت رقیه(س) یزد:

احساس مسئولیت در قبال اسلام مهمترین ویژگی مدافعین حرم است

احساس مسئولیت در قبال اسلام مهمترین ویژگی مدافعین حرم است

رییس دانشکده حضرت رقیه(س) یزد تبیین ارزش‌ها و اهداف مدافعین حرم برای نسل جوان را ضروری دانست و گفت: احساس مسئولیت در قبال ارزش‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارزی ایران مهمترین ویژگی مدافعین حرم است.

«فخرالسادات خامسی هامانه» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت ترویج ایثار و شهادت بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان،‌ اظهارکرد:‌ فرهنگ ایثار و شهادت رمز موفقیت انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون بوده است.

وی آشنایی با ویژگی‌های رفتاری شهدای مدافع حرم و تبیین این‌که چرا نیروهای ایران اسلامی باید در خاک سوریه با دشمن تکفیری مقابله کنند از جمله اهداف برگزاری این یادواره شهدا در دانشگاه و بین دانشجویان بوده است.

رییس دانشکده حضرت رقیه(س) در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشوراست و تمام اهداف آن به منظور ترویج اسلام ناب محمدی تعیین شده است.

این مقام مسئول برگزاری یادواره‌های شهدا را فرصت مناسب برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و بیان اهداف کلان این نظام مقدس به نسل جدید و جوان دانست و بیان کرد: دانشجویان به عنوان چشمان بیدار جامعه نقش مهمی در حراست از ارزش‌های انقلاب و اهداف شهدا ایفا می‌کنند.

خامسی‌هامانه درک صحیح ارزش‌های انقلاب اسلامی و احساس مسئولیت در قبال حراست از دستاوردهای این نظام را یکی از مهمترین ویژگی شهدای مدافع حرم عنوان کرد و ادامه داد: مدافعین حرم در عصر امروز با اقتدار جنگ علیه ارزش‌های اسلامی را به خارج از مرزهای ایران کشانده و سعی دارند که دشمن تکفیری را بیرون مرزهای وطن سرکوب کنند.

رییس دانشکده حضرت رقیه (س) ولایت‌مداری و تبعیت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری را یکی دیگر از ویژگی بارز شهدای مدافع حرم دانست و خاطرنشان کرد:‌ مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید سعی کنند با برگزاری جلسات تبیینی اهداف مدافعین حرم را برای مردم به ویژه جوانان مطرح کنند.

روضه خوانی در وصف شهدای کربلا و شهدای مدافع حرم، معرفی دو کتاب ارزشی با موضوع شهید مدافع و شهید هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بوده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha