• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96081508768
  • خبرنگار : 71573

انتشار ۳ رمان ایرانی و خارجی

 انتشار ۳ رمان ایرانی و خارجی

رمان‌های «گوشه‌نشین»، «کاتارسیس در هنرهای زیبا» و «تنهایی در انجمن نوابغ و احمق‌ها» به تازگی راهی بازار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کتاب «گوشه‌نشین» نوشته اوژن یونسکو با ترجمه بهاره مرادی در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان در نشر ققنوس منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: سی‌وپنج‌سالگی وقت کنار کشیدن از زندگی است. حداقل این نظر شخصیت اول تنها رمانی است که اوژن یونسکو نوشته. ارثیه ناگهانی این امکان را به قهرمان رمان می‌دهد که شغل بی‌اهمیت و کسل‌کننده‌اش در اداره‌ای گمنام را ول کند. او دیگر کاری ندارد جز این که سعی کند از زندگی لذت ببرد...

آنچه ما در زبان ساده و شی‌ء‌گرای این اثر می‌یابیم، قابلیتی نمایشی و حتی تراژیک است به قدرت نمایشنامه‌های اوژن یونسکو.

 همچنین کتاب «کاتارسیس در هنرهای زیبا» نوشته مهدی عزتی در ۱۰۳ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۷۰۰۰  تومان در نشر هیلا عرضه شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: کاتارسیس زیبای من که نه اسمش را می‌دانستم و نه می‌خواستم که بدانم. کاتارسیس زیبای من که با دیدنش خوشبخت‌ترین آدم روی زمین بودم. با بی‌خیالی با دوستانش حرف می‌زد و قشنگ‌ترین خنده روی زمین بر لبش بود. از آن روز، بی این‌که حرف دیگری درباره کاتارسیس بزنیم، کاتارسیس به راز عشق مشترک ما تبدیل شد. خاطره‌ای مقدس و مشترک میان ما.  از آن روز، هرکداممان که زودتر می‌دیدش  دیگری را خبر می‌کرد و نیمکتی روبه‌رویش و دورتر از او پیدا می‌کردیم و در سکوت کامل نگاهش می‌کردیم. فقط نگاهش می‌کردیم!

دیگر کتاب‌ تازه منتشرشده در نشر یادشده، رمان «تنهایی در انجمن‌ نوابغ  و احمق‌ها» نوشته ونداد جلیلی در ۱۵۸ صفحه با شمارگان ۶۶۰ نسخه و بهای ۱۱ هزار تومان است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: از سمت غربی پل خارج می‌شویم. بهتر می‌دانم الان بیشتر از این با او نباشم تا بتواند در تنهایی فکر کند. او به راه سمت چپ می‌رود  و من به راه سمت راست. در این فکرم که باید سفری به تهران بروم، وسایلم را بیاورم و پول رهن انبار را بگیرم، لازمم خواهد شد. بعد برمی‌گردم، یعنی ذهنم بر می‌گردد و گذشته را دوره می‌کند. یاد خانم مهندس پارسی‌گو می‌افتم و یاد زنم، که حالا دیگر حتما باید بگویم زن سابقم. با خود می‌گویم واقعا من بعد از چند سال زندگی با زن سابقم و چند سال جدایی چقدر او را شناخته‌ام؟ آیا همیشه مشکل یا دست‌کم بخشی مهم از مشکل از خود من نبوده است؟ آیا همیشه می‌دانسته‌ام چه می‌خواهم؟ آیا همه آنچه خواسته‌ام خواسته خودم بوده یا شرایط و جو عمومی به من تحمیل کرده است؟

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha