• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96081609745
  • خبرنگار : 71012

با اشاره به قانون سازمان نظام رسانه‌ای عنوان شد

تاکید سومین مقام دولتی بر تعامل با اهالی رسانه‌/عجله‌ای در کار نیست

تاکید سومین مقام دولتی بر تعامل با اهالی رسانه‌/عجله‌ای در کار نیست

با اظهار نظر امروز سخنگوی دولت درباره‌ پیش‌نویس قانون سازمان نظام رسانه‌ای، سومین نماینده از سوی دولت هم اهالی رسانه را به همکاری برای رسیدن به قانونی جامع‌تر و بهتر فرا خواند.

به گزارش ایسنا، دولت همچنان در تلاش برای رسیدن به اجماع نسبی روزنامه‌نگاران برای تصویب لایحه سازمان نظام رسانه‌ای است و در عین حال اعلام می‌کند که برای رسیدن به این قانون، هیچ عجله‌ای ندارد.

صبح امروز محمد باقر نوبخت ـ سخنگوی دولت ـ هم با چنین رویکردی، در پاسخ به پرسشی درباره حواشی شکل گرفته پیرامون این لایحه اظهار کرد: دولت در چارچوب منشور حقوق شهروندی، همه تلاش‌های خود را برای اجرایی کردن این منشور به کار بسته و حتی آقای روحانی در احکامی که برای وزرای دولت صادر کرد، دو پیوست عمومی و تخصصی نیز قرار داد که یکی از آن دو، منشور حقوق شهروندی است و حال، یکی از گام‌ها برای اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی و تبیین آن، همین بحث نظام رسانه‌ای کشور است.

وی افزود: برای نظام بخشی به رسانه‌ها همه وزرایی که در جلسه هیات دولت درباره این موضوع پیشنهاداتی مطرح کردند، نسبت به ارتقاء و تقویت سازمان رسانه‌ای کشور حساس بوده‌اند و من از این فرصت استفاده می‌کنم تا بگویم که از همه اهالی رسانه تقاضا دارم که هرگونه پیشنهادی تبیینی و تقنینی که درباره این لایحه دارند، به دولت ارائه دهند، چرا که ما نیز هیچ عجله‌ای برای تصویب این لایحه نداریم بلکه می‌خواهیم آن را هرچه بهتر ارائه کنیم.

چند روز قبل هم سید عباس صالحی، وزیر ارشاد با توئیت مطلبی، آخرین وضعیت لایحه سازمان نظام رسانه‌ای را در یک جمله چنین تشریح کرد:

«لایحه سازمان رسانه‌ای برای بررسی برخی مواد به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شد.»

وزیر ارشاد در ادامه تاکید کرد: «از دیدگاه‌های پیشکسوتان رسانه در تکمیل لایحه سپاسگزار خواهم بود.»

حسین انتظامی هم در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات با اشاره به قانون نظام رسانه‌ای اعلام کرد که با وجود اینکه این قانون در دستور کار دولت است، اما همچنان نظرات مخالف و موافق در حال جمع‌آوری است و جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا جمع‌بندی‌ها را داشته باشیم.

پیش‌نویس قانون سازمان نظام رسانه‌ای از سال ۹۳ در نشست‌هایی با حضور کارشناسان رسانه بررسی شده و با نقدهای جدی هم همراه بوده و هست.

اوایل آبان ماه امسال هیات دولت پس از جلسه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، از تصویب لایحه سازمان نظام رسانه‌ای با هدف حمایت از حقوق و آزادی­‌های مشروع فعالان رسانه­‌ای و رسانه‌های همگانی ضمن بررسی تعدادی از مواد آن خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha