• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96092715399
  • خبرنگار : 71021

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات جهانگردی:

دولت در افزایش هزینه سفر نقش دارد

دولت در افزایش هزینه سفر نقش دارد

حرمت‌الله رفیعی گفت: ایران کشوری است که سفر در آن برخلاف آمارها بسیار گران است، به خصوص نسبت به کشورهای گردشگرپذیر و دولت در این گرانی و افزایش هزینه سفر تاثیر دارد.

به گزارش ایسنا، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات جهانگردی در نشست خبری شصتمین سالگرد تاسیس این انجمن به برخی چالش‌های صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: شاید صنعت گردشگری بتواند جایگزین نفت شود، ولی به شرط اینکه از تجربیات فعالان گردشگران استفاده شود.

وی به گرانی سفر در ایران بویژه در بخش اقامت و هتل اشاره کرد و گفت: هتلداران می گویند در دو مقطع سال ورود گردشگر زیاد می شود، ولی نمایشگاه های دولتی دقیقا در این دو مقطع برگزار می شود که این اتفاق سبب گران تر شدن هتل ها شده است، با این علم اما هنوز این مشکل برطرف نشده است.

رفیعی با بیان این که بسته سفر در ایران بسیار گران است و عوامل متعددی برای آن وجود دارد، افزود: دولت نباید از مردم به خاطر سفر کردن پول بگیرد، آن هم در شرایطی که هزینه هتل های ایران چند برابر هتل های کشورهای همجوار از جمله ترکیه است.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اظهار کرد: وقتی قرار است بنزین گران شود، مسلما مردم دیگر سفرهای داخلی هم نمی توانند بروند، بنابراین حتی عوارض خروج از کشور یک ریال نباید افزایش یابد، بلکه باید کمتر شود، چون این عوارض برای دوران جنگ بود.

او با گلایه از افزایش عوارض خروج از کشور، گفت: تصمیم افزایش عوارض خروج از کشور امری غیرکارشناسی است و اصلا نمی دانیم چه کسانی چنین تصمیمی را گرفتند، بنابراین درخواست داریم دولتی ها به حرف های کارشناسی بخش های خصوصی گوش دهند و اگر مصوبه ای می خواهند ارائه کنند از تجربیات فعالان گردشگری استفاده کنند.

رفیعی با طرح این پرسش که چرا با افزایش عوارض خروج از کشور می خواهند مردم از کشور خارج نشوند، تاکید کرد: این کار درست نیست، از طرفی مگر چقدر گردشگری داخلی ظرفیت دارد، نمونه بارز آن در تعطیلات مشخص می شود که جاده ها شلوغ می شود، در حالیکه امکانات مناسب و جاده و زیرساخت صحیحی نیز در گردشگری داخلی کشور وجود ندارد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تصریح کرد: ما حتی با یک ریال افزایش عوارض از کشور مخالف هستیم زیرا حقوق مردم تضعیف می شود، البته برای ما زیانی نخواهد داشت بلکه زیان آن برای مردم و مسافران خواهد بود و اگر می خواهند با این افزایش عوارض خروج از کشور حقوق نهادی را زیاد کنند، این کار درست نخواهد بود.

او در ادامه بر ضرورت تقسیم‌بندی تعطیلات در ایران مشابه سایر کشورها تاکید کرد و افزود: یکی دیگر از دلایل گرانی سفر در ایران، تقسیم نشدن تعطیلات است، بدترین تعطیلات برای سفر نیز نوروز است، زیرا یکی از دلایل گرانی سفر در آن روزها، بالا بردن هزینه ها توسط شرکت های هواپیمایی است. گرانی در آن وقت سال واقعا به آژانس های مسافرتی ارتباطی ندارد و این ایرلاین ها هستند که باعث گرانی در زمان شلوغی سفرها می شوند.

رفیعی همچنین از زیر ساخت های ضعیف گردشگری از جمله مشکل همیشگی سرویس های بهداشتی، گلایه کرد و در ادامه هم درباره وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار نظر کرد: شخصا مخالف وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستم، چون معتقدم باعث بزرگ شدن این سازمان و سخت تر شدن ارتباط با مدیران سازمان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha