• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96121810026
  • خبرنگار : 71191

گلایه نقاش ایرانی از شورای‌شهر تهران؛

دِینی که "ایران درودی" بر شانه دانشجویان پزشکی گذاشت

دِینی که "ایران درودی" بر شانه دانشجویان پزشکی گذاشت

« برخلاف قول‌هایی که به من داده شده، هنوز شورای‌ شهر مجوز احداث موزه را به من نداده است، تا با خیال راحت بتوانم سر بر زمین بگذارم. اگر من از دنیا رفتم، همه مدیونید تا کار ساخت و احداث موزه "ایران درودی" را پیگیری کنید.»

به گزارش ایسنا، در ششمین همایش بزرگ شعر و موسیقی و آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی شعر و سلامت نبض واژه‌ها که عصر امروز جمعه ۱۸ اسفند و در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، از "ایران درودی" با نام "شاعر رنگ‌ها و نقش‌ها" تقدیر شد.

در این مراسمِ تقدیر، ایران درودی خطاب به دانشجویان شاعر دانشگاه علوم پزشکی با بیان این‌که شما به من افتحار می‌دهید و از شما امید می‌گیرم، گفت: فراموش نکنید در فرهنگ هفت هزار ساله ما، همیشه روز زن بوده است.

او ادامه داد: ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ نوزادی به دنیا آمد که نامش را "ایران" گذاشتند، این نام بار سنگینی را با افتخار تا امروز که 81 ساله‌ هستم، بردوشم گذاشته است.

وی ادامه داد: تا امروز همه‌ی هنرم را بخشیده‌ام و از امروز به بعد نیز آن را خواهم بخشید.

درودی با بیان این‌که "۱۹۵ اثر از بهترین آثارم را از 47 سال پیش با هدف نمایش در موزه نگهداری کرده، با ایران آورده و بصورت محضری به هموطنانم بخشیده‌ام و همچنین هزینه احداث موزه شخصا متقبل شده‌ام"، افزود: متاسفانه برخلاف قول‌هایی که به من داده شده، هنوز شورای‌شهر مجور احداث موزه را به من نداده است، تا با خیال راحت بتوانم سر بر زمین بگذارم.

او سپس خطاب به دانشجویان پزشکی گفت: اگر من از دنیا رفتم، تک تک شما مدیونید تا کار ساخت و احداث موزه "ایران درودی" را پیگیری کنید.

آرش نصیری همراه ایران درودی که او را تا سن همراهی کرد، نیز اظهارکرد: آنتونیو رودریگزیکی یکی از بزرگترین منتقدان دنیا سال ۱۳۵۵ ایران درودی را یکی از چهار نقاش بزرگ زنده دنیا نامید و او را کسی دانست که همه هنرش را برای ترسیم فرهنگ کشورش استفاده می‌کند.

در این مراسم وی به افتخار همه حاضران در سالن که او را تشویق می‌کردند، لحظاتی را به سختی رو پای خود ایستاد و از همه تشکر کرد. درودی تندیس تقدیر خود را از محمدعلی بهمنی - شاعر - دریافت کرد.

در این همایش که شعرخوانی‌ و اجرائی موسیقی همه بخش‌های آن را پر کرده بود، از محمدعلی بهمنی -شاعر- نیز با اهدای تندیس این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، کلنگ ساخت موزه ایران درودی شهریورماه سال ۱۳۹۵ زمین خورد تا ساخت موزه درودی با هزینه شخصی این هنرمند شروع شود. او برای انجام این کار خانه‌اش در پاریس را فروخت تا به قول خودش با این کار هست و نیستش را به ملت ایران بخشیده باشد. اما اکنون با گذشت بیش از یک سال همچنان چشم انتظار حق بهره‌برداری از زمینی که شهرداری در اختیار او گذاشته بود.

البته چهارم بهمن امسال و بعد از ابراز نگرانی‌های درودی در مورد وضعیت موزه‌اش، عظیم بابایی- شهردار منطقه ۶- در آن زمان به دیدار این هنرمند رفت و گفت: با توجه به اینکه ملک این موزه در منطقه ۶ واقع شده به دنبال پیگیری کارهای ساخت بنا هستیم تا به زودی به سرانجام برسد. با همکاری مشترک با شهرداری مرکز کار ساخت موزه به سرانجام خواهد رسید و مدیریت شهری برای ساخت موزه ایران درودی تمامی تسهیلات را فراهم می‌کند. مانع جدی برای ساخت موزه بانوی نقاشی ایران وجود ندارد.

او تاکید کرد: در صورت تصویب لایحه ساخت موزه آثار ایران درودی در شورای شهر، تا پایان سال امکان کلنگ زنی بنای موزه محقق می‌شود.

اما اکنون و بعد از گذشت حدود ۴۵ روز از صحبت‌های شهردار منطقه ۶، همچنان وضعیت موزه این نقاش معاصر در ابهام است. آن هم در حالی که تا امروز کار طراحی بنای موزه درودی را جهانگیر درویش یکی از معماران شناخته شده جهان انجام داده و قرار است ساختمان موزه در چهار طبقه با کاربری فرهنگی ساخته ‌شود تا به عنوان پایگاهی آموزشی برای هنردوستان و هنرآموزان مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha