• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400021811632
  • خبرنگار : 71610

تلاش فلسطین برای بین المللی کردن پرونده قدس؛عباس نشست شورای امنیت را خواستار شد

تلاش فلسطین برای بین المللی کردن پرونده قدس؛عباس نشست شورای امنیت را خواستار شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی رژیم صهیونیستی را مسئول کامل اتفاقات قدس و مسجد الأقصی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی به دنبال حمله اشغالگران رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اظهار کرد که این رژیم مسئول کامل اتفاقاتی که در قدس رخ می‌دهد و و پیامدهای آن است.

وی گفت: وحشیگری و تروریسم شهرک نشینان تنها تعهد ما به حقوق مشروعمان را افزایش می‌دهد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که به مسئولیتش برای توقف تجاوز به ملت فلسطین و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی عمل کند.

محمود عباس در ادامه افزود که به ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل دستور داده است تا خواستار برگزاری نشست این سازمان در حمایت از ملت فلسطین شود.

وی همچنین از ریاض منصور خواسته است که خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای اجرای تصمیماتش درباره قدس اشغالی شود.

محمود عباس در ادامه ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین را موظف کرد که هرچه سریعتر خواستار برگزاری نشست شورای اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و شورای حقوق بشر برای انجام اقداماتی در راستای محافظت از قدس و مقدسات اسلامی آن در مقابل متجاوزان رژیم صهیونیستی شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که هلال احمر فلسطین اعلام کرد در جریان درگیری‌هایی که از  عصر جمعه میان فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی به ویژه در میدان مسجد الاقصی رخ داد؛ دستکم ۲۰۵ تن زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد از این تعداد بیش از ۸۰ تن به بیمارستان منتقل شده‌اند و در این میان ۶ نیروی پلیس اسرائیل نیز زخمی شدند.

این درگیری‌ها پس از افطار جمعی که در داخل مسجد الاقصی برای همبستگی با مردم محله شیخ جراح در قدس شرقی ترتیب داده شد، درگرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha