• پنجشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400030604626
  • منبع : باشگاه دانشجویان

وبینار معرفی گرایش مهندسی فضایی

وبینار معرفی گرایش مهندسی فضایی

انجمن علمی هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، وبینار معرفی گرایش مهندسی فضایی از سلسه جلسات کافه علم را  برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، مهندسی فضایی شاخه‌ای از هوافضا است که به بررسی پیشرانش، ایرودینامیک، سازه و مکانیک پرواز حامل (موشک) و پرتابه (ماهواره) در فضا می‌پردازد. علاوه بر آن در این شاخه بیشتر بر کاربرد فضایی بودن (صرف نظر از درگ) و در نظر گرفتن شرایط ویژه فضا (پرتوهای کیهانی، الکتریسیته ساکن و …) پرداخته می‌شود حرکت در فضا تحت تاثیر جاذبه و دینامیک وضعیت اجسام (به دور مرکز ثقل خودشان) از موضوعات مورد توجه در این گرایش است.

علم مکانیک سماوی در دو قسمت عمده مطرح است. یکی از قسمت‌های این شاخه از علم مرتبط است با حرکت اجرام اجسام در فضا تحت تأثیر جاذبه که این با همان نام مکانیک مدارهای فضایی مطرح بوده‌است.

شاخهٔ دیگر از مکانیک سماوی درخصوص دینامیک وضعیت اجسام (به دور مرکز ثقل خودشان) صحبت می‌کند. این شاخه از مهندسی فضایی زمینه مهندسی کمتری نسبت به گرایش‌های دیگر مهندسی هوافضا دارد و بیشتر مدیریتی است. دروس این رشته بصورت کلی ارائه می‌شود و تخصصی وارد مباحث نمی‌شود و برخی معتقدند که این گرایش با توجه به نوع فعالیت و محل خدمت برای مهندسان هوافضای خانــم بسیار مناسب است.

دانشگاه‌های مالک اشتر، تهران، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، شریف، شهید بهشتی و پژوهشگاه هوافضا (پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی) دارای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این رشته می‌باشند.

نشست معرفی گرایش مهندسی فضایی با حضور مهندس مرتضی عباسی - کارشناسی ارشد مهندسی فضایی و مدیر اجرایی آزمایشگاه تحقیقات فضایی، روز پنج‌شنبه ششم خرداد ساعت ۱۷ تا ۱۹ به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://www.skyroom.online/ch/moghimi/anjomanhavafaza مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha