• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400031712321
  • خبرنگار : 71145

بزرگترین رزمایش جنگنده‌های اف-۳۵ در ایتالیا با حضور رژیم صهیونیستی

بزرگترین رزمایش جنگنده‌های اف-۳۵ در ایتالیا با حضور رژیم صهیونیستی

بزرگترین رزمایش جنگنده‌های اف-۳۵ با حضور آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در ایتالیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروی هوایی این رژیم در رزمایش بین‌المللی "تاج پنجم" در ایتالیا شرکت می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای افزود: در این رزمایش نیروی هوایی ایتالیا، آمریکا، انگلیس مشارکت دارند به طوریکه جنگنده‌های "آدیر" از نوع اف-۳۵ برای آموزش یک هفته‌ای وارد ایتالیا شدند.

این ارتش تاکید کرد: رزمایش با هدف تقویت توانمندی‌های نیروی هوایی برای مقابله با تمامی تهدیدات و تعمیق همکاری مشترک بین شاخه‌های هوایی کشورهای مشارکت کننده و شناخت توانمندی‌های جنگنده بسیار پیشرفته اف-۳۵ و میزان تاثیرگذاری آن در محیط جدید انجام می‌شود که سناریوهای عدیده‌ای از جمله آموزش ویژه در محیط ناشناخته را شبیه سازی می‌کند.

براساس این بیانیه، نیروها همچنین با سناریوهای نبردهای هوایی، دریایی و زمینی و نحوه مقابله با چالش‌ها در چارچوب تهدید موشک‌های پیشرفته زمین به هوا و سازوکارها برای ارائه پشتیبانی و حمایت از نیروهای زمینی و مقابله در خاک دشمن روبه‌رو می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جریان این تمرین در وهله اول نیروهای ما در روز دو پرواز خواهند داشت و با جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا همکاری خواهند کرد و در وهله دوم نیروهای ما به عنوان بخشی از مانور مشترک با نیروی هوایی انگلیس و ایتالیا به واسطه جنگنده‌های اف-۳۵ همکاری خواهند کرد.

منابع خبری در اراضی اشغالی نیز از فرود آمدن شش جنگنده رادارگریز اف -۳۵ اسرائیلی در ایتالیا خبر دادند و افزودند که قرار است این جنگنده‌ها در یک تمرین نظامی با مشارکت نیروهای هوایی کشور میزبان، ایالات متحده، و انگلیس شرکت کنند. بهبود قابلیت‌های کلی این جنگنده‌ها هدف از برگزاری این تمرین نظامی عنوان شده است.

تایمز اسرائیل می‌نویسد این تمرین نظامی بزرگ‌ترین مانوری است که جنگنده‌های اف -۳۵ در آن مشارکت دارند.

جنگنده اف ۳۵ در وهلهٔ اول برای مأموریت‌های هجومی هوا به سطح طراحی شده اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد. اف -۳۵ سه مدل اصلی یعنی اف -۳۵ اِی با توان نشست و برخاست متعارف، اف -۳۵ بی با توان برخاست کوتاه و نشست عمودی و اف -۳۵ سی با توان ناونشینی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۳

انکشوری که در قبال مردم بدون سلاح انقدر خار شد ببین در قبال جنگ با ایران چه میشود فکر می کنم بتواند یک دقیقه دوام بیاورد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۹ ۱۳:۳۵

اف 35 اکثر شب ها وارد عمق فضای ایران می‌شود و حتی فرود هایی نیز در نقاط دور افتاده داشته‌ است.اگر این را دروغ میپندارید، حداقل قبول کنید که شدنی است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۹ ۱۴:۴۵

شروور فقط همین آف ۳۵ فقط اسم در کرده بیاید نزدیک ایران تا لاششو اوراق فروشی جمع کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۹ ۱۸:۰۹

سلام به نظرم از شکست صهیونیستها دارید میسوزید که این دروغ میگید از آلبانی یا عربستانی .راستشو بگو ناقلا