• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400031913511
  • خبرنگار : 71588

تروریسم و فساد؛ محورهای دیدار برهم صالح با وزیر خارجه انگلیس

تروریسم و فساد؛ محورهای دیدار برهم صالح با وزیر خارجه انگلیس

رئیس جمهوری عراق در جریان دیدار با وزیر خارجه انگلیس بر لزوم برقراری امنیت و ثبات منطقه و هماهنگی در مبارزه با تروریسم و فساد و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در تمامی زمینه‌ها از طریق امضای تفاهم‌نامه مشترک پرداختند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این تفاهم‌نامه بر اهمیت روابط بین دو کشور عراق و انگلیس و توسعه آن تاکید دارد و در خدمت منافع ملت این دو کشور دوست در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی است و باعث تقویت امنیت و ثبات منطقه، همکاری و هماهنگی در مقابله با چالش‌های تروریسم، مبارزه با فساد اداری و مالی و استرداد اموال عراقی قاچاق شده به خارج می‌شود.

در این بیانیه آمده است، برهم صالح و دومینیک راب در جریان این دیدار همچنین در خصوص راه‌های مقابله با چالش‌های زیست محیطی مربوط به تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین و تبادل تجربیات در این خصوص که جهانیان را تهدید می‌کند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهوری عراق تاکید که کشورش به سمت روابط متوازن و متعادل با تکیه بر همکاری مشترک با برادران و دوستان جامعه جهانی جهت تقویت امنیت و ثبات منطقه و کاهش میزان و شدت تنش‌ها، حمایت از روابط متقابل در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بهداشتی و زیست محیطی پیش می‌رود که به نفع همگان خواهد بود.

در همین راستا، دومینیک راب بر پایبندی کشورش به حمایت از امنیت و ثبات عراق و نقش موثر و کارآمد آن در منطقه، تمایل انگلیس به تقویت همکاری و هماهنگی در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی و حمایت از سرمایه گذاری و تقویت فرصت‌های رشد و توسعه و پیشرفت عراق تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha