• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400032921735
  • خبرنگار : 71496

تلاش‌های بین‌المللی برای آزادی ۲ محکوم به اعدام در بحرین

تلاش‌های بین‌المللی برای آزادی ۲ محکوم به اعدام در بحرین

یک سازمان حقوقی بین‌المللی درباره دو محکوم به اعدام در بحرین، ضمن تاکید بر اینکه محاکمه آنها بر اساس اعترافات زیر شکنجه بوده، از بحرین خواست آن دو را آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سبکه خبری المیادین، دو سازمان عفوبین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین از نظام آل خلیفه خواسته‌اند محمد رمضان و حسین موسی، دو فعال که با مجازات اعدام روبرو هستند را آزاد کند.

این سازمان‌ها بازداشت این دو نفر را "خودسرانه" خواندند.

همچنین این دو نهاد حقوق بشری از بحرین خواستند به محمد رمضان و حسین موسی بابت بازداشت ظالمانه غرامت بدهند.

دادگاه عالی‌ بحرین دسامبر ۲۰۱۴ این دو فعال را به اتهام منفجر کردن یک کاروان و قتل یک افسر پلیس محاکمه و ژوئیه سال گذشته نیز حکم اعدام آن دو را صادر کرد.

نهادهای حقوق بشری تاکید کردند که این دادگاه در روند محاکمه رمضان و موسی به اعترافاتی که زیر شکنجه ازآنها گرفته شده، استناد کرد.

تیم مسؤول رسیدگی به بازداشت‌های ظالمانه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه طی گزارشی اعلام کرد: با توجه به تمامی ابهامات موجود در پرونده به ویژه وجود احتمال آزار جسمی و روحی آنها، راه‌حل مناسب آزادی فوری این دو و جبران خسارت آن دو به شکل مناسب و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

نیروهای امنیتی بحرین اوایل سال ۲۰۱۴ موسی را که کارمند یک هتل بود و رمضان را که به عنوان مسؤول امنیتی فرودگاه بین‌المللی بحرین مشغول به فعالیت بود، بازداشت کردند.

عفو بین‌الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین که یک سازمان حقوقی در انگلیس است، اعلام کردند: این دو فعال بحرینی برای گرفتن اعترافات دروغین، شکنجه شده و مورد آزار جنسی و ضرب و شتم و بی‌خوابی قرار گرفتند.

تیم سازمان ملل متشکل از پنج کارشناس اعلام کرد: رمضان و موسی به دلیل نظرات سیاسی‌شان و به دنبال مشارکت در اعتراضات برای دموکراسی بر اساس استانداردهایی تبعیض‌آمیز بازداشت شدند.

این تیم افزود: این پرونده یکی از پرونده‌های ارائه شده در سال‌های اخیر در رابطه با نقض آزادی‌ها در بحرین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha