• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400033123963
  • خبرنگار : 71480

/۵/پاسخ منفی رئیسی به پذیرش دیدار احتمالی با رییس جمهور آمریکا

رئیسی در پاسخ به سوال روزنامه جام جم درباره برنامه های دولت برای توجه به گلایه های مردم به ویژه اقشار مردم بیان کرد: به عنوان رئیس جمهور خود را خادم جمهور می دانم، چه کسانی که به من رای دادند، چه کسانی که به کاندیداهای محترم دیگر رای دادند، چه کسانی که به دلیل کرونا یا دلایل دیگر پای صندوق حاضر نشدند. من خودم را خادم همه ملت می دانم و خود را موظف به پاسداری و صیانت از حقوق مردم می دانم. هر اقدامی که برای افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش هزینه های اجتماعی باشد را در دستور کار دولت مردمی قرار داده و در این زمینه اقدام می کنم.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور منتخب در ادامه در پاسخ به سوال رسانه راپلی روسیه که آیا در شرایط رفع تحریم ها حاضر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا هستید گفت: خیر.

رئیسی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس در مورد حل مشکلات بورس بیان کرد: من با اقداماتی اعتماد مردم به بازار بورس را بر می گردانم. از جمله اینکه دولت حتما بورس را قلکی برای خود قرار نمی دهد تا کسری بودجه خود را از طریق بورس تامین کند. تلاش می کنیم تضمین های لازم را برای جبران خسارات سهام داران خرد ایجاد کنیم. ساز و کارهای نظارتی و صندوق توسعه را فعال می کنیم تا از ایجاد تکانه در بورس پیشگیری کند. با تسهیل شرایط برای شرکت هایی که آماده ورود به بورس هستند، بورس را عمیق خواهیم کرد.

در ادامه خبرنگار سی. ان. ان درباره موضع جدید دولت ایران درباره توافق جامع تر ایران و آمریکا و مذاکره درباره مسائل موشکی و منطقه ای سوال کرد که رییسی در پاسخ خاطرنشان کرد: دوباره تکرار می کنم که چرا بایدن به تعهدات دولت قبل پایبند نیست و به وظایف خود عمل نکرده و پاسخگو نیست. پیشنهاد جدی من به دولت آمریکا این است که سریعا به تعهدات خود عمل کرده و تمامی تحریم ها را رفع کند و اینگونه صداقت خود را نشان دهد. ملت ایران از برجام خاطره خوشی ندارد، چون بر اساس برجام شاهد آورده مناسب برای خود نیست که دلیل آن هم عهدشکنی آمریکا و عمل نکردن اروپا به تعهداتش بود.

وی تاکید کرد: مسائل منطقه ای و موشکی قابل مذاکره نیست. موضوعی که مذاکره و توافق شد را عمل نکردند. چطور می خواهند وارد مسائل جدید شوند؟

رئیسی در پاسخ به سوال پرس تی وی مبنی بر سیاست دولت جدید ایران برای احیای برجام خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران که بارها اعلام شده این است که ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده و از این علم در عرصه های مختلف بهره می گیرد. بر اساس اعلام سازمان های بین المللی هم اقدامات ایران کاملا در چارچوب مقررات بین المللی است. با این حال چرا برای فعالیت های هسته ای ایران موانع ایجاد می کنند؟ اقدامات هسته ای ایران به تکرار خود سازمان های بین المللی بدون هیچ مشکل و در چارچوب مقررات بین المللی بوده است، اما چرا موانع و مشکلات پیش روی اقدامات هسته ای ایران قرار دادند.

وی در پاسخ به پرسش سوال AFP فرانسه درباره نسبت دولت سیزدهم با دیدگاه های شهید بهشتی خاطر نشان کرد: شهادت دکتر بهشتی جلوه ای از سیاه دلی و جنایت هولناک منافقین و همچنین جلوه ای از رفتار کشورهای مدعی حقوق بشر نسبت به منافقین است. چرا قاتل شهید بهشتی، رجایی و باهنر به برخی کشورهای غربی پناه برده اند، کشورهای مدعی حقوق بشر چه پاسخی به افکار عمومی و رسانه ها دادند که در کشورشان کسانی که ۱۷ هزار نفر را به خاک و خون کشاندند، زندگی می کنند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی شخصیت جامعی بود. عقلانیت، معنویت، اخلاق، عدالت خواهی و حق خواهی محورهای مهم رفتاری آیت الله بهشتی بود. آنچه شهید بهشتی را شاخص می کند توجه و باور به مردم بود و این اعتقاد، تشریفاتی نبود. من هم به عنوان یک طلبه خدمت گذار تأکید دارم که توجه به مردم و سازوکارهای ایجاد کارآمدی در نظام را ارزش بدانم. شهید بهشتی برای نظام ساختارسازی کرد و من این ساختارها را برای دولت انقلابی بسیار مهم و موثر می دانم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha