• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400042115032
  • خبرنگار : 71282

چرا صد دستگاه برای ایجاد یک شغل باید مجوز بدهند؟

چرا صد دستگاه برای ایجاد یک شغل باید مجوز بدهند؟

یک مقام مسئول کارگری با اشاره به موازی کاری ها و طولانی شدن فرایند صدور مجوز ها در کشور، بر لزوم ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای کسب و کار تاکید کرد و گفت: چرا وقتی که فرد از خودش ایده و سرمایه دارد باید ماهها دوندگی کند تا برای راه اندازی کسب و کارش مجوز بگیرد؟

هادی ابویی در گفت و گو با ایسنا ایجاد پنجره واحد به منظور صدور مجوز کسب و کارها را خواستار شد و افزود: در حال حاضر زمان صدور مجوز برای بسیاری از کسب و کارها در کشورهای دیگر بسیار کوتاه است و موازی کاری وجود ندارد. یک دستگاه یا مرجع، مسئولیت صدور مجوز را به عهده دارد اما در کشور ما باید فرایندی طولانی برای گرفتن مجوز طی شود.

وی ادامه داد: در برخی کسب و کارها فرد باید از صدها دستگاه مجوز بگیرد تا بتواند اشتغالزایی کند.به عنوان مثال برای یک هتل شاید از اداره بهداشت، استاندارد، اصناف و میراث فرهنگی و گردشگری گرفتن مجوز لازم باشد ولی چرا فردی که دارای ایده و سرمایه است باید ماهها دوندگی کند تا مجوز راه اندازی بگیرد؟

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: معتقدم به جای موازی کاری و طولانی کردن زمان صدور مجوز کسب و کار باید یک پنجره واحد ایجاد شود و فرایند صدور مجوز از طریق همان پنجره واحد دنبال شود.

ابوی در عین حال با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان و دانش آموختگان جویای کار بهترین راه استفاده از ظرفیت آنها را تشکیل شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر جوانان کارآفرین بسیاری در کشور هستند که ایده های خلاقانه و نوآورانه دارند و شاید سرمایه و پس انداز اندکی هم داشته باشند که بتوانند بدون نیاز به تسهیلات بانکی و رفتن زیر بار بهره های سنگین، یک کسب و کار راه اندازی کنند لذا ضمن حمایت از آنها باید شرایط راه اندازی کسب و کار را به نحو مطلوبی آسان کنیم.

این مقام مسئول کارگری با تاکید بر اینکه فرهنگ کار در کشور باید اصلاح شود، افزود: بیشتر افراد تحصیلکرده مایل به پذیرش کارهای  کارگری نیستند، از طرفی کارگر در کشور زیاد داریم و باید در شرایط موجود از ظرفیت‌های جوانان و تحصیلکردگان استفاده شایسته صورت گیرد؛ لذا با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم کردن بستر کار برای کارجویان و حمایت از کارآفرینان هم می توانیم از استعدادها و پتانسیلهای جوانان کشور استفاده کنیم و هم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha