• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400050704683
  • خبرنگار : 71496

دمشق دخالت ترکیه در امور داخلی تونس را به شدت محکوم کرد

دمشق دخالت ترکیه در امور داخلی تونس را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با اشاره به اینکه دمشق برای اقدامات اخیر تونس احترام کامل قائل است، دخالت ترکیه در امور داخلی تونس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دمشق برای اقداماتی که تونس به تازگی در چارچوب قانون اساسی‌اش انجام داده، احترام کامل قائل است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود ضمن محکومیت شدید دخالت ترکیه در امور داخلی تونس تاکید کرد: سیاست ترکیه تنها از رویکرد افراطی اخوانی که در راستای تخریب کشورها، از بین بردن وحدت ملی آنها و تحمیل برنامه‌های انحرافی و سیاست‌های نابودکننده دیگر کشورها و ملت‌ها تلاش می‌کند، حمایت می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوریه بر حقانیت ملت‌ها در تعیین سرنوشت‌شان و احترام کامل خود برای اقداماتی که به تازگی تونس در چارچوب قانون اساسی‌اش در پیش گرفته تاکید داشته و اطمینان دارد که دولت مشروع تونس و مردم آن می‌توانند حرکت به سوی آینده‌ای را آغاز کنند که تونسی‌ها خودشان بدون دخالت هیچ حاکمیت سرکش تروریستی آن را تعیین کنند.

پیشتر وزارت خارجه ترکیه ضمن ابراز نگرانی خود از تعلیق فعالیت پارلمان تونس، ابراز امیدواری کرده بود که هر چه سریعتر حاکمیت مشروعیت و دموکرات در تونس دوباره برقرار شود.

این وزارتخانه با اشاره به روابط تاریخی مستحکم دو کشور ترکیه و تونس، تاکید کرده بود که آنکار به حمایت خود از تونس ادامه خواهد داد.

قیس سعید، رئیس جمهوری تونس پس از نشستی فوق‌العاده با فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور تعلیق ۳۰ روزه فعالیت‌های پارلمان و برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور را اعلام کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۷ ۱۵:۲۲

اخه مسائل تونس و ترکیه به سوریه چه ربطی داره؟ بهتره سوریه به فکر کشور خودش باشه و از کشتن مردم بی دفاع خوداری کنه و کشور رو به سوی ویرانی و تجزیه هدایت نکنه.