• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400051409694
  • خبرنگار : 71263

عقب نشینی آمازون از امحای کالاهای مرجوعی

عقب نشینی آمازون از امحای کالاهای مرجوعی

شرکت آمازون برای این که به محصولات مرجوعی به فروشگاه اینترنتی این شرکت یا کالاهای فروش نرفته فرصت حیات دوباره ای دهد، دو برنامه را به اجرا گذاشت.

به گزارش ایسنا، فروشگاه اینترنتی آمازون در یک پست وبلاگ اعلام کرد این برنامه ها به ایجاد یک اقتصاد چرخشی کمک خواهند کرد.

برنامه های آمازون کمتر از دو ماه پس از گزارش شبکه ITV رونمایی شده اند. این شبکه انگلیسی گزارش کرده بود چطور آمازون هر سال میلیونها کالای فروش نرفته شامل تلویزیونهای هوشمند، لپ تاپ و سشوار را در یکی از ۲۴ انبارش در انگلیس نابود می کند. در پی پخش این گزارش، آمازون به شدت هدف انتقاد قانونگذاران و مدافعان محیط زیست انگلیس قرار گرفت و حتی بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور وعده داد به این اتهامات رسیدگی می کند. سازمان صلح سبز در پست وبلاگی در ۲۸ ژوئن اعلام کرد تحقیقات ITV نشان داد آمازون بر مبنای یک مدل اقتصادی بنا شده بر طمع و سرعت عمل می کند. این گروه هزینه انسانی و محیط زیستی اسراف آمازون را سرسام آور خواند.

آمازون در واکنش به این انتقادات اعلام کرد در راستای هدف صفر کردن امحای کالاهای مانده تلاش می کند و در حال حاضر هیچ کالایی به محل دفن زباله ها در انگلیس فرستاده نشده است.

اولین برنامه آمازون به فروشندگان در پلتفرم این شرکت اجازه می دهد کالاهای مرجوعی را تحت عنوان کالاهای دست دوم بفروشند. تحت این برنامه، کالاهای مرجوعی به صورت خودکار به آمازون برای ارزیابی پس فرستاده می شوند. بمحض دریافت کالا، آمازون مشخص می کند که آیا کالا در حد نو است، استفاده شده خیلی خوب، استفاده شده خوب یا استفاده شده قابل قبول است. سپس فروشندگان بر مبنای وضعیت کالا، قیمتی برای آن تعیین می کنند.

آمازون اعلام کرد این برنامه در انگلیس به اجرا درآمده اما تا پایان سال به آمریکا توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین این برنامه در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تا اوایل سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، برنامه دوم آمازون به فروشندگان اجازه می دهد از کانال عمده فروشی مجدد و فناوری آمازون برای جبران بخشی از هزینه موجودی، از کالاهای مرجوعی و اضافه انبار استفاده کنند. این برنامه در آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا فعال بوده و در انگلیس از اوت به اجرا گذاشته می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha