• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400061611562
  • خبرنگار : 71402

کره‌شمالی یک ژنرال را به مقام بالایی در هیات رئیسه حزب حاکم ارتقا رتبه داد

کره‌شمالی یک ژنرال را به مقام بالایی در هیات رئیسه حزب حاکم ارتقا رتبه داد

رسانه دولتی کره‌شمالی (کی.سی.ان.ای) امروز سه‌شنبه گزارش داد، یک ژنرال کره‌شمالی که ستاره‌ای در حال ظهور در ارتش قدرتمند این کشور محسوب شده و عامل مهمی در برنامه موشکی است، به مقام بالایی در هیات رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران کره ارتقا رتبه یافت.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش کی.سی.ان.ای، "پاک جونگ چون" همچنین به عنوان دبیر کمیته مرکزی حزب حاکم مشغول به کار خواهد بود. طبق گزارش رویترز، انتخاب او در هیات رئیسه که یکی از قدرتمندترین نهادهای تصمیم‌گیرنده در کره شمالی است، پس از آن صورت گرفت که او در ماه ژوئیه پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مقامات را به ایجاد "بحران بزرگ" با خطاهای مرتبط با کرونا متهم کرد، با توبیخ یا تنزل درجه مواجه شد.

در سالهای اخیر، پاک جونگ چون به درجه ژنرال کامل چهار ستاره ارتقا رتبه یافت و ارتش را به عنوان رئیس ستاد کل ارتش هدایت کرد و در کنار کیم ظاهر شد، از جمله در یک اسب سواری معروف در کوه مقدس پکتو کره شمالی.

تحلیلگران دلیل ارتقای رتبه این مقام را تا حدی به نقش او در توسعه موشکهای کوتاه برد کره شمالی نسبت دادند که پس از تعلیق آزمایش موشکهای بالستیک دوربرد به دست کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۸ در بحبوحه مذاکره با آمریکا، افزایش یافت.

در همین حال رهبر کره شمالی در این نشست، تغییرات آب و هوایی را به عنوان یکی از دلایل بحران غذایی و سیل‌های این کشور عنوان کرد. براساس گزارش کی.سی.ان.ای، او از مقامات خود خواست تا در برابر سیل و بلایای فاجعه‌آمیز واکنشی "فوری" اتخاذ کنند.

کیم بر ضرورت بهبود مدیریت زمین کره شمالی پس از سیل ماه گذشته که پل‌ها و خانه‌های سواحل شرقی این کشور را تخریب کرد، تاکید داشت. او گفت خطر آب و هوای غیر عادی در چند سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha