• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400061713099
  • خبرنگار : 71640

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد:

مردم باید دسترسی آسان‌تری به خدمات ثبتی داشته باشند

مردم باید دسترسی آسان‌تری به خدمات ثبتی داشته باشند

 معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استقرار میز خدمت در ادارات ثبت بیان کرد: باید مردم دسترسی راحت‌تر و آسانی به خدمات ثبتی داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علی بهبهانی معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در اداره ثبت استان تهران، در جمع مدیران و روسای این استان، اظهار کرد: یکی از علل تاثیرگذار در ایجاد و فراهم شدن بستر فساد، تاخیر و تعلل در رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌های مردمی است و در مقابل آن، ارائه خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی با کیفیت و با سرعت و دقت بی شک مانع بروز فساد در مجموعه است.

 بهبهانی، با تقدیر و سپاس از رامشی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران که از زمان مدیریت وی تحولات عالی در جهت ساماندهی امور و چابک‌سازی ثبت استان تهران اتفاق افتاده، گفت: در قبال مسئولیتی که بر عهده داریم، باید پاسخگو باشیم و هیچ عذر و بهانه‌ای در کاستی‌ها و همراه نبودن با تحولات پذیرفتنی نیست.

 معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه، بر حذف مراجعات فیزیکی متقاضیان به ادارات ثبت اسناد و املاک و همچنین برون‌سپاری برخی فرایندها همچون نقشه‌برداری تاکید کرد.

 بهبهانی در این نشست خطاب به روسا گفت: تکمیل و به‌روزرسانی آرشیو الکترونیکی و حفظ و صیانت از آن،  به حق یکی از اقدامات پر افتخار ثبت محسوب می‌شود و ضرورت دارد روسا توجه جدی‌تری در تکمیل و بروزرسانی آرشیو الکترونیکی داشته باشند و گردش فیزیکی پرونده‌ها در تمامی مناطق ثبتی الزاما باید کامل حذف و اجرایی گردد.

 معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای  استقرار میز خدمت در ادارات ثبت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید مردم دسترسی راحت‌تر و آسانی  به خدمات ثبتی داشته باشند.

 بنابراین گزارش، عبدالحمید مرادی، مدیرکل املاک و محمدعلی فلاح، مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه‌ی این جلسه هر کدام ضمن توصیه به روسا در خصوص پایش و رصد مستمر میزان عملکرد نسبت به برنامه‌های ابلاغی سازمان، راهکارها و نکات فنی و تخصصی را مطرح کردند.

 روسای ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز، نظرات و مباحث ثبتی در حوزه املاک، اسناد، بایگانی، کاداستر، اجرا و مشکلات و کمبودهای موجود در قالب پرسش و پاسخ بیان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha