• جمعه / ۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400070200688
  • خبرنگار : 71658

بررسی موارد ابتلاء کودکان و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا

بررسی موارد ابتلاء کودکان و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا
عکس:آسوشیتدپرس

سویه مسری دلتا باعث افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در میان کودکان و نوجوانان در ایالات متحده و دیگر نقاط دنیا شده است با این حال کارشناسان اظهار دارند که هیچ نشانه قوی مبنی بر اینکه این سویه باعث ابتلا به نوع شدید این بیماری میان کودکان و نوجوان می شود، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان سلامت آمریکا می گویند هیچ شواهد محکمی مبنی بر اینکه سویه مسری دلتا باعث افزایش ابتلای کودکان و نوجوانان و یا ابتلای آنان به نوع شدید بیماری در مقایسه با سویه های قبلی این ویروس شود، وجود ندارد و دلیل افزایش ابتلای کودکان به این بیماری، تنها مسری تر بودن این سویه نسبت به سایر سویه‌های این ویروس است.


بر اساس داده های آکادمی اطفال و انجمن بیمارستان های کودکان آمریکا، میزان ابتلای هفتگی در میان کودکان آمریکایی در اوایل ماه سپتامبر (ماه جاری میلادی) از مرز ۲۵۰ هزار نفر و موارد ابتلا در پیک موج شیوع کووید۱۹ در زمستان فراتر رفته و این در حالیست که از زمان شروع همه گیری کروناویروس نیز تست کرونای بیش از پنج میلیون کودک در ایالات متحده مثبت اعلام شده است.


به گفته سازمان جهانی بهداشت، سویه دلتا در دست کم ۱۸۰ کشور جهان شناسایی شده است.
بر اساس گزارش ها، در ایالات متحده میزان بستری کودکان و نوجوانان در اثر ابتلا به کووید۱۹ در اواخر ماه اوت و اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) کمتر از دو نفر در هر ۱۰۰ هزار کودک بوده است.


به گفته کارشناسان سلامت آمریکا، اکثر کودکان مبتلا به سویه دلتا در ایالات متحده به نوع خفیف این بیماری مبتلا هستند یا بدون علامت بوده و نیازی به بستری شدن ندارند.


به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی نیوز، واکسن های کووید۱۹ همچنان برای کودکان ۱۲ ساله و بالاتر که واجد شرایط واکسیناسیون هستند در برابر سویه مسری دلتا مصونیت ایجاد می کنند؛ به طوری که میزان هفتگی بستری شدن در بین مبتلایان به این سویه در ماه ژوئیه برای افراد واکسینه نشده ۱۰ برابر بیشتر از کسانی بود که واکسن کرونا دریافت کرده بودند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha