• دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۰۶:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400070502718
  • خبرنگار : 71434

متن کامل مصاحبه با سی‌بی‌اس

اردوغان: آمریکا مثل افغانستان، از سوریه و عراق هم برود/ بایدن مشخص کند با تروریست‌هاست یا ما؟

اردوغان: آمریکا مثل افغانستان، از سوریه و عراق هم برود/ بایدن مشخص کند با تروریست‌هاست یا ما؟

رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش دوست دارد نیروهای آمریکایی از سوریه و عراق خارج شوند، درست همانطور که پیش از این افغانستان را ترک کردند.

به گزارش ایسنا،  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه آمریکایی "سی بی اس" در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: "البته اگر دست من بود، دوست داشتم آنها سوریه و عراق را به همان روشی که از افغانستان خارج شده‌اند ترک کنند."

وی افزود: "اگر می‌خواهیم صلح را در جهان به ارمغان بیاوریم ، دیگر ماندن در این مناطق از دنیا فایده‌ای ندارد ، ما می‌توانیم به سادگی به این افراد و دولت‌ها فرصت بدهیم که خودشان تصمیم بگیرند."

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد قصد ترکیه برای جایگزینی ایالات متحده در سوریه گفت: "بگذارید خیلی واضح و صادقانه بگویم ما هرگز در جایی نخواهیم ماند که ما را نخواهند و هرگز در جایی که از ما استقبال نمی‌شود، حضور نخواهیم داشت. "

اردوغان تاکید کرد که ایالات متحده باید تعیین کند آیا با سازمان های تروریستی در منطقه همکاری خواهد کرد یا با ترکیه به عنوان متحد خود در ناتو؟

وی افزود: "آمریکا و ترکیه هردو عضو ناتو هستند. سوال این است که آیا آمریکا با سازمان‌های تروریستی در منطقه مانند پ ک ک ، پ ی د ، ی پ گ ، و یا با ترکیه ، دوست خود در ناتو حرکت خواهد کرد؟ بایددر این باره تصمیم بگیرد، انتخاب من گزینه دوم است.

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با اردوغان در بروکسل در مورد قصدش برای ایجاد تغییر در سیاست‌های ایالات متحده در قبال متحدانش در سوریه و عراق صحبت کرده است" ، گفت: "ما فرصت بررسی این مسائل را نداشتیم و تنها بر افغانستان تمرکز کردیم."

وی افزود: "اما من همیشه به رهبران دوست در آمریکا موضع خود را درباره سازمان‌های تروریستی PKK ، PYD و YPG توضیح داده‌ام و این در دوران (رئیس جمهور سابق دونالد) ترامپ نیز اتفاق افتاد."

اردوغان خاطرنشان کرد که در مورد سرنوشت هزاران کامیون سلاح و مهمات ارائه شده توسط ایالات متحده به YPG (بازوی پ.ک.ک در سوریه به بهانه مبارزه با داعش) و اینکه در این زمینه قصد دارد چه کند، سوال کرده است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که آنکارا در این زمینه پاسخ مثبتی دریافت نکرده است.

رئیس جمهور اردوغان در پاسخ به سوالی در مورد نقش ترکیه در سوریه مدعی شد که "ترکیه در حال حاضر ۱۰۰هزار خانه آجری در سوریه برای آوارگان می سازد.اما کشورهای دیگر چه می کنند؟"

اردوغان در پاسخ به این سوال که "آیا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد این موضوعات صحبت کرده است یا خیر؟" گفت: "ما در حال حاضر در مورد این موضوعات با پوتین صحبت می‌کنیم."

وی ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده، روسیه، ایران و ترکیه برای دستیابی به صلح و ثبات برای مردم منطقه چه در سوریه و چه در عراق همکاری کنند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به اختلافات با واشنگتن در زمینه خرید سامانه‌های موشکی پدافند هوایی S-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه و حذف آنکارا از برنامه جنگنده‌های F-۳۵ و عدم تحویل این نوع جنگنده‌ها با وجود پرداخت هزینه اشاره و تأکید کرد که ایالات متحده حق دخالت در موضوع S-۴۰۰ را ندارد ، به ویژه اینکه از ارائه سامانه‌های پاتریوت به ترکیه خودداری کرده است.

وی گفت: "حالا که از ارائه پاتریوت به ما خودداری کردید، نمی‌توانید در هیچ سیستم دفاعی که ما از کشور دیگری تهیه می‌کنیم دخالت کنید."

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که ترکیه به طور قطع به تامین سامانه‌های اس -۴۰۰ ادامه خواهد داد.

اردوغان گفت که ترکیه ۱.۴ میلیارد دلار برای جنگنده‌های F-۳۵ پرداخت کرده است ، اما واشنگتن از تحویل پنج هواپیما خودداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد که حتی دونالد ترامپ،  رئیس جمهور سابق آمریکا هم مقابل رسانه‌های بین المللی پرسید: چرا ما جنگنده‌های F-۳۵ را به ترکیه نمی‌دهیم درحالی که ترکیه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای آن پرداخت کرده است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۸:۵۷

فواره چون بلند شود سرنگون شود آقای اردوغان، شب ... دراز است صبر کن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۸:۵۷

دیگ به دیگ میگه روت سیاه.خودش حامی داعش وتجاوز در عراق و سوریه است.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۸:۵۹

اردوغان واضح داره میگه جای آمریکا رو تو منطقه میخواد بگیره ، صلح ، منظورش همان کشتار کردها در سوریه است یا شمال عراق یا لیبی و قره باغ و ... اردوغان فقط بدونبال توهم ان پراتوری ست تنها شخصی که خطر اسراییل و ترکیه را در جهان پی برد هیتلر بود ، قدرت ترکیه خطری جدی برای ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۰۸

اردوغان توخودسرکرده تمام تروریستهایی تروریستها بایدبیان پیش تودوره ببینند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۱۶

با تو.......تو که خودت عین تروریستی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۱۸

رجب تو خودت تروریست هستی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۲۳

تمام سیاست های اردوغان چه داخلی چه خارجی هدفش از بین بردن کوردها هست , حالا این اگر به انهدام حزبش یا نابودی ترکیه هم منجر شود این سیاست مبارزه با کوردها را ادامه خواهد داد .و قطعا موفق نخواهد شد. نه کوردها از بین میروند نه ترکیه و حزب اردوغان انقدر ضعیف میشوند که از قدرت کنار بروند . این مبارزه ادامه دارد و خواهد داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۰۸

منظورتان همون گروه هاییداست که سربازان وطنم ایران رو در مرز به شهادت میرسانند؟خداوند تمام تروریست ها و تجزیه طلبان را نابود کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۱۷

@محمد کورد ها در جنگ دفاع مقدس دومین تعداد شهدا را دادند پس دهنت را ببند و برو تو ترکیه تروریست شو

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۰۶

والا تا جایی که یادمه تنها کسانی که قصد تجزیه دارند و گروه های تروریستی تشکیل دادند شمایید .انشالا خدا نابودشان کند .خون شهدای مرزبانی بر گردن شماست .

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۲:۵۳

ناشناس ناشناس زاده لطفا اول برو شناسنامه بگیر تا معلوم شوی چی هستی و دوم اینکه یه مقدار در مورد دفاع مقدس و آمار شهدا بیشتر مطالعه بفرمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۳۳

دیکتاتور خونخوار

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۳۶

آ مریکای جنایتکار فقط با تروریست همکاری می کنه ،،هیچ کشوری باید گول این خون آ شام کثیف را نخورد،فقط کار این شیطان زورگو خون و خونریزی است،

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۰۸

پای آمریکارو وسط نکش، همش اون اُردوغان خونخواره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۳۹

اردوغ! بالاخره حرف مثبتی زدی.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۰۷

شما گورتو از ایران گم میکنی میری همون کشور فلک زده خودت. کُردها تاحالا نشون دادن که چقدر از کشورشون دفاع میکنن، پس به فکر نابودکردن کُردها نباشین که خودتون نابود میشوید. مرگ بر امثال شما

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۵۹

بازم خدا انشالا اقای اردغوان رو حفظ کنه در برابر تروریست های کرد میجنگه خدا حفظش کند آمین یا رب العالمین

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۰۰

کثیف ترین وخونخوارترین وعقده ای ترین به اصطلاح رییس جمهور

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۰۲

بنظر شما کسی که کُردهای مظلوم سوریه رو میکشه، تروریست محسوب نمیشه؟ اتفاقا آمریکا باید سوریه و عراق بمونه، اگه بره که اُردوغان کثیف دست به جنایت های بزرگتری میزنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۵۴

دقیقاً حق باشماست اردوغان جلاد خونخوار کثیف ترین تروریست دنیاست همانگونه که نیاکانش صدها هزار ارمنی را بیگناه کشتند و آواره کردند...

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۲۷

درود ترکیه موسس و مادر تروریسم بین المللی است .فاشیست و نژاد پرسترین ودروغگوترین رژیم حال حاضر اگه نبود الان تو اتحادیه اروپا بود .قتل عام ارامنه و کردها و یونانیها پرکندشون سیاهه.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۳۱

اردوغان انسانی مریض و دروغگوست. فقط کافیه جای پای آمریکا و ایران خالی بشه تا منطقه را ازآن خود کند . لازم نیست زیاد فکر کنیم و ببینیم ،عمل و نقش او در این منطقه همین حرفها را خواهد زد.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۳۷

اردوغان خودت تروریست عالمی ای نواده چنگوز خان مغول

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۰:۴۹

اردوغان و کلا ترکها منطقه را از لوث وجود تروریسم کردی-عبری-آمریکایی پاکسازی خواهد نمود.ان شاا...

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۰۵

راس میگه، باید امریکا گورشو گم‌کنه و وضعیت تروریست های منطقه هم تعیین تکلیف بشن، تا کی منظقه متشنج بمونه، تا کی فکر جدایی طلبی با اصلحه تو افکار مردم منطقه باشه، تا کی امنتیت کشورهای بزرگ منطقه مانند عراق و ایران ، ترکیه، سوریه تهدید بشن، با وعده و این جیزا چند تا گروه تروریستی پرورش دادن به جون کشور های منطقه انداختن، بیچاره ها خبر ندارند که چه سواستفاده هایی ازشون میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۱۱

ادعا ایرانو نمیخواد در بیاری تو خودت از تروریستها حمایت نکن.بدون اجازه تو سوریه مملکت مردمو غارت کردی.بیشرف بودن هم حدی داره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۹:۳۹

اونجا پایگاه ناتو میباشد نه آمریکا

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۲۷

ایشون اگر بیل زن است یکی به پایگاه اینجرلیک کشورش بزند و آمریکا را اخراج کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۴۳

هیچ کس یادش نرفته که اوایل انقلاب تروریستهای کورد جوانان این سرزمین را سر میبریدند، کومولوها.... پکک وتمام ارازل واوباش که 6 گروه تروریستی از 11 گروه تروریستی خطرناک جهان هستن، واخیرا هم جمهوری اسلامی به بعضی از مواضع انها حمله کرده، اردوغان بهتر میداند که منبع تغذیه آنها آمریکا هستش وخیلی خوب هم اشاره میکند،

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۴۳

سر قضیه اف ۳۵ ترکیه ، ۱۰۰ فروند سفارش داده به مبلغ ۱۲.۵ میلیارد دلار ‌‌‌‌‌. اینا پیش پرداخت اول هست . برنامه اف ۳۵ ، برنامه ۹ ساله تا بعضی ۱۵ ساله هست .

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۴۹

بقول استالین ؛ مراد و پیر رجب طیب : کشتن یک انسان ؛ جنایت است . اما کشتن یک میلیون انسان فقط آمار است !!!!!! رجب دنبال مثلا اون امپراتوری سابق که داشتن هست . تو کشورش حتی دو قطره نفت نیست اونوقت تمام دور و برش در حال استخراج نفت اند . از دفاعش فقط رجب نفت میخرید و بهشون سلاح میداد . حالا به هر زوری شده میخواد بالاخره یکی از مناطق نفت خیز عراق و سوریه رو تسخیر کنه حتی به قیمت جان میلیونها آدم بی گناه !!!!!!! جلاد بودن در خون اینجور آدمهاست که وطن وطن میکنن و بخودشون اجازه میدن با تکیه بر پنهان شدن پشت احساسات مردم راحت جنایت کنن.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۵۴

چطور دلت میاد اینجوری قضاوت کنی شما به سلامتی دستتون تو یه کاسه است

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۱:۵۶

ای وای شریک دزد و رفیققافله هم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۳:۱۱

اردوغان همونیه که دستش به خون مدافعان حرم در سوریه آلوده است ملت شریف سوریه رو نابود کرد در جمهوری آذربایجان چشم طمع به اینور رود ارس کرد این ادم چشم طمع به کل خاورمیانه و عثماتی قدیم داره خیلی خطرناکه و متاسفانه داره با حوصله به همه اهدافش میرسه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۰۸

انشالا ایران و ترکیه با قدرت بساط تروریست های شمال عراق را در هم خواهند شکست .و توطئه تجزیه ایران و پرچم کردستان خیالی را با خود به گور خواهند برد.جان فدای ایران .وحدت ایران و ترکیه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۱۵

گنده تر از دهنت حرف میزنی 😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۱۸

خروج امریکا از هر یک از مناطق یعنی فاجعه برای آن منطقه . منتظر فجایع بزگتر از طالبان در افغانستان برای سایر مناطق باشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۱۹

بی شرف تر از اردوعان در این کره خاکی پیدا نمیشه تمام تروریستها از کشور شما به سوریه وعراف تجهیز شدن مذدور امریکا واسرائیل

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۲۱

من کاری به قومیتها ندارم. ولی همین ترکیه حامی اصلی و تامین کننده نیروهای داعش در سوریه و عراق بود. الان هم از النصره و القاعده تحت عنوان ارتش آزاد حمایت رسمی می کنه. اگر عدالتی باشد باید همین اردوغان را بخاطر کشتار وسیع مردم بیگناه سوریه و عراق توسط داعش و مزدوران ترکیه محاکمه کند. خوی وحش گری مغولی هنوز در نهاد این جنایتکار هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۲۳

اردوغان یک ابر مرد عصر حاضر است

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۲۴

زنده باد اردوغان بزرگ ...

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۲۵

ازماست که بر ماست ایران باعث شد تو به حیات سیاسی کثیفت ادامه بدی وگر نه الانه می بایست در ساه چالهای ترکیه اب خنک میخوردی. تما مردمی که در عراق وسوریه کشته شدن و کشورهاشان نابود شده مسبب توی بی شرف

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۳۷

اردوغان خودش سرمنشا تروریستهاست تمام دنیا باید از تفکراتش بترسن یه دیکتاتور مستبد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۲:۵۷

اردوغان را ابرقدرتها بعنوان خروس لاری انداختند وسط و از بازیش لذت میبرند و یه ذره هم بخواد غالب بشه از دمش میکشن اقای اردوغان خود یاش و ول کن امریکا و روس را

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۱۶

باید گفت یا با تروریست هایید یا طرف دیگ اردوگاااان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۱۸

اردوغان تروریست‌واقعی‌ دیر‌زود‌مثل‌صدام نابود‌میشی‌قاتل هزاران‌کوردی‌

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۴۰

ترکیه باید از شمال سوریه و شمال عراق خارج شود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۴۲

اینقدر در زمینه سیاست خارجی و داخلی و اقتصاد بد عمل کردیم که این اردوغان تروریست و وحشی برای ما تهدیدی جدی شده باید نفوذ ما خیلی بیشتر از این در عراق و سوریه میبود البته مطمئن هستم که تقاص طمعش رو سنگین پس خواهد داد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۴۸

ترکیه نظامیانش را از شمال عراق و سوریه خارج کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۴۹

انشا ا... به زودی ریشه تمام گروههای تروریستی مثل پ ک ک واقمارش وحامیانش خشک میشه ومنطقه خاور میانه روی آرامش می بینه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۴۹

ترکیه نظامیانش را از شمال عراق و سوریه خارج کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۳:۵۱

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۰۱

زنده باد اردوغان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۰۱

کردهای عراق وسوریه چه ربطی به کردهای ایران داره که بعضی‌ها ناراحت شدن؟ مگر اینکه؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۲۵

چیه رفتی امریکا آدمت حساب نکردن رو دمت مونده دیکتاتور کثیف خودت تروریستی هم تروریست پرور خیلی دلت میخاد مثه صدام پاچه کشورا رو بگیری چون مترسی قبل از اینکه امریکا بری با اسراعیل آزربایجان وپاکستان مانور دادی که ازت در امریکا به اهداف کثیفت برسی پایان کارت چی در کشورت چی دردخالت در کشورهای دیگه گم شو

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۳۳

صلاح مملکت خویش خسروان دانند ، در جایی که ترکیه همچون همسایه هایی خوبی و با قدرت و از خانواده مسلمان هستند ، غربی ها چکاره هستند ،

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۴۱

یادش رفته مثله موش موقع کودتا فرارکرد .ترکیه حامی وواردکننده داعش به سوریه بوده وهست .هنوزهم به اشغالگریش ادامه میده.درموردآمریکا هم نظرمیده حتمامیخوادجای اشغالگری خودش بازباشه تاهرغلطی خواست بکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۵۳

اردوغان بلای اشرف غنی درانتظار است اینهمه جنایت کردی آدم کشتی وبه مسلمانان خیانت کردی درهمین دنیا بخشی از جنایت‌ها را خواهی چشید

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۵۵

اگر آمریکا جلوی اردوغان نایستد که این تروریست زنده زنده همه مردم منطقه را خواهد خورد .خونخوار گردنگش

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۴:۵۷

توخودت حامی وتروریستی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۵:۱۵

به ترکیه اعتماد نکنید خیلی تفکرات مرخرفی در سر دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۵:۲۳

باشه میرن بیرون که شما بیای بجاش ...بالاخره قدرت نزدیک‌تر برای خوردن و تقسیم غنایم کشورهای بدبخت‌تر دورو و اطراف ارجح‌تره ازونی که ازون ور دنیا پاشه بیاد... واقعیت اینه همه دنبال بخور بخرون مثل زنجیره غذایی از بزرگ به کوچیک ؛ منتها اسامی دهن پرکن میذارن روش چه مذهبی چه سیاسی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۵:۲۸

اگر حرکت نظامی ارتش ترکیه در برون مرز نمیبود اکنون گروههای تروریستی پ.ک.ک. وپ.ی.د به بهانه ی مبارزه با داعش شهرهای اشغال شده توسط داعش را صاحب شده و کردهاایی که در کوهستانها بودند را به آنجا میکوچاندند تا صاحب این شهرها شده ونقشه صیونیستها را عملی کنند که با ورود ترکیه مانع نقشه شوم این گرهها شد .. 💪👏

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۵:۴۴

تروریست = اردغان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۸:۱۵

ترکیه اول باید نیروهای خودشه از افغانستان ببرد بیرون بعدش چرت پرت بگه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۶:۰۹

دوستان یکم بینش سیاسی تونو ببرید بالا داره میگه پ ک ک معلومه حامی‌داعشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۷:۱۰

چرا هر از گاهی جو می گیرتش یه چیزی میگه فرداش دوباره با آمریکا...😏

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۷:۳۱

سلام، دوستان کرد ترک لر و فارس و عرب اینجا در این میهن برادرند و برابر، و وجود گروههای تروریستی و جدایی طلب در هر تیره و طایفه محکومند، لکن احترام کردهای میهن پرست و ترک های با غیرت برای ما واجب است و لازم و نباید هرگز وحدتمون رو از دست بدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۸:۱۷

درود بر اردوغان کبیر

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۸:۲۰

درود به اردوغان مرد بزرگ

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۹:۱۷

اقای اردوغان یکی از بی شخصیت ترین ریئس جمهور دنیا است و دشمن سر سخت ایران است او دوست ندارد که کشورمان به چیزی برسد اردوغان از امریکا واسرائیل نسبت به کشور مان خطر ناک ناکتر است او فقط وفقط به فکر نه ترکیه بلکه فکر حزب خودش است

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۹:۲۱

تو خودت زمانی با سوریه ججی باجی بودی تا اربابت آمریکا دستور داد تمام کشورتو گذاشتی در اختیار تروریست های داعش وغیره وحتی به قسمتی های از سوریه و عراق برای تقویت داعش لشکر کشید ی خفه شو از سوریه تروریست های داعش میاری در آذربایجان مستقر می کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۹:۳۲

از اول هم امریکا با نیروهای مخرب خاورمیانه بود داعش.پ پ ک.پژاک. گروه های مسلح کرد مخالف سوریه ایران.مجاهدین ضد خلق(منافقین و.....

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۹:۵۰

ما کردها تا آخر پشت ایران وایستادیم نمی‌زاریم امثال اردوغان و آذربایجان ایران تجزیه کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۰:۲۷

هر دو یکی هستین

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۳:۲۱

یاشاسین

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۱:۲۲

فکر میکنه همه مثل خودش هستند مردم جهان رو چی فرض کردی داعش و النصره از شکم تو زاییده شده حالا نقش آدمهای ساده و مثبت رو بازی می‌کنه فکر میکنم این احمق فکر حکمرانی کل جهان تو سرشه، شب می‌خوابه خواب میبینه روز به فکر انجام دادن کارهای پلیدشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۱:۴۵

درود بر ابر مرد تاریخ ، اردوغان . چه می‌کنه این مرررد بزرررررگ بالاخره اردوغان هم خواهد رفت اما مشکل تو حل نمیشه چرا چون که تورکها هستن ترکیه هست آذربایجان ، هست ترکمنستان ، ازبکستان و... همچنان هستند و خواهند بود . پس سعی کن تا اخلاقت درست بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۲:۰۱

ماشالله گروهای پ ک ک و پژاک و ی پ گ و .... هرچی مزدور داره ریخته اینجا ... ولی خوب خودتونید کورخوندید تا صبح هم فک بزنید رنگتون معلومه حضرات مزدور

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۲:۲۴

رفتار اردوغان و سیاست های او همیشه یکی به نعل یکی به میخ است.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۲:۴۷

زندبا مردبزرگ یاشاسن ترکیه آذربایجان ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۲:۵۰

لعنت خدابه هرکه جنایت کاره بخصوص اردوغان وصدام به خدا دوغان برای ایران ماازاسراییل وآمریکا خطرناک تره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۳:۱۷

آقای اردوغان چرا خودت از سوریه عقب نشینی نمی کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۰۷:۰۸

اردوان منافق صفت تو خودت از تروریست ها حمایت میکنی کارشکنی های تو نبود موضوع سوریه حل شده بود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۱۰:۱۳

مردک نگفت امریکا از ترکیه هم باید برود امریکا سالهاست که از پایگاهش در ترکیه اینجرلیک به کشورهای اسلامی حمله میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۱۳:۱۸

خودت سگ دست‌آموز اسرائیلی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۱۵:۱۰

ادم سیاسی بی رحم و خدا نشناسه فرقی باهم ندارن خودتون خسته نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۲۲:۱۰

به نظر بنده اخرا اردوغان وهمفکران اردوغان از جمله اذربایجان حرفهایی خیلی گنده تر از دهانشان مخصوصا در مورد ایران زده اند که مسولیم ما باید جواب دندان شکنی به هردو داده شود .از طرف دیکر اردوغان که خود پدر خوانده تروریستها ی داعش وطالبان و....هستند از تروریسم وامریکای تروریست پرور صحبت میکند کهچه امریکا وچه اردوغان هردو یک روی سکه هستند وهیچ تفاوتی با هم ندارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۲۳:۵۹

کرد تروریست نیست