• دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400070502765
  • خبرنگار : 71402

آمریکا با تهدید تحریم به اظهارات اردوغان درباره اس-۴۰۰ پاسخ داد

آمریکا با تهدید تحریم به اظهارات اردوغان درباره اس-۴۰۰ پاسخ داد
ورود اولین محموله اس 400 به ترکیه-آرشیوی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان گفت: ما در هر فرصتی از ترکیه خواسته‌ایم که از نگه داشتن سامانه اس-۴۰۰ خودداری کرده و از هرگونه خرید تجهیزات نظامی بیشتر از روسیه خودداری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با سی.بی.اس تاکید کرد که ترکیه به طور قطع به تامین سامانه‌های اس -۴۰۰ از روسیه ادامه خواهد داد. اردوغان همچنین گفت که ترکیه ۱.۴ میلیارد دلار برای جنگنده‌های اف-۳۵ پرداخت کرده است، اما واشنگتن از تحویل پنج هواپیما خودداری کرده است.

در واکنش به این صحبت‌ها، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به قانون سال ۲۰۱۷ موسوم به "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها" گفت: ما مدام به ترکیه تاکید می‌کنیم که هرگونه خرید تسلیحاتی جدید و چشمگیر از روسیه موجب تحریم‌های جدیدی می‌شود که جدا از تحریم‌های دسامبر ۲۰۲۰ خواهد بود.

این سخنگو گفت که ایالات متحده ترکیه را یک متحد و دوست در نظر می‌گیرد و به دنبال راه‌هایی برای تقویت شراکتشان "حتی با وجود اختلافات" است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ملاقات می‌کند تا درباره مسائلی از جمله خشونت در شمال غرب سوریه رایزنی کند و احتمالا بحث اس-۴۰۰ها هم در دستورکار است.

واشنگتن معتقد است که سیستم دفاع موشکی ساخت روسیه، تهدیدی برای جنگنده‌های اف‌-۳۵ است. اردوغان اما گفت که هیچکس نمی‌تواند در انتخاب ترکیه در زمینه خرید تجهیزات نظامی دخالت کند.

ترکیه دو سال پیش اولین محموله موشک‌های اس-۴۰۰ را از روسیه تحویل گرفت که موجب شد تا واشنگتن تحریم‌هایی را علیه متحد خود در ناتو به اجرا بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۰۹:۳۳

اردوغان=بایدن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۵:۲۰

اردوغان خلیفه ی پنچم کراواتی پدرخوانده داعش

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۶:۲۴

میخره که هر کی حرف اضافه بزنه دهنشو خورد کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۱۶:۲۵

یاشاسین اردوغان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۱:۱۷

آمریکا کیه چکاره است آمریکا معتادبه تحریم روسیه تحریم ایران تحریم ترکیه تحریم چین تحریم مگه باحربه تحریم می شودکشوری راسرنگون کرد زنده بادترکیه زنده باداردوغان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۵ ۲۳:۴۶

زنده باد اسلام مرگ بر آمریکای دیکتاتور اردوغان باید کوش بایدن را به پیچد واز منطقه بیندازد بیرون وتروریستهارا سرکوب کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۰۸:۱۵

دعوای زرگری

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۱۲:۰۶

آره وایسا تا علف زیر پات سبز شه ترکیه ضغیر رو چه به جنگ با ابرقدرت جهان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۰۹:۵۳

اردوغان ثبات سیاسی ندارد گاهی به نعل می زند گاهی به میخ!!! رابطه اش با اسرائیل هم همیطوره!!! توسوریه به داعشی ها کمک نظامی ، سیاسی و اقتصادی می کنه وخودش مستقیم با نیروهایش وارد سوریه شد , علیه نیروهای حکومت سوریه!!! تروریست ها چطور نفت سوریه را می فروشند!!!!!؟ ابزار نظامی سنگین چگونه به دست داعشی ها می افته !!!!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۱۰:۱۱

این یه بازیه بین ترکیه و آمریکا ، گول نخوریم ، از ترکیه مثل یه مهره نفوذی برای ایران و روسیه استفاده میکنه ، هم به صلاح های شرق دست پیدا میکنن هم از توهم اردوغان برای پیشروی در شرق استفاده میکنند ، هیچ فرقی بین اسرائیل و ترکیه نیست ، التماس تفکر

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۶ ۱۲:۰۴

آمریکا دستش درد نکنه که تحریم میکنه آمریکا میدونه اگه تحریم نکنه ممکنه کشوری مثل ایران به دست اُردولاف نابود شه (که البته از پس ایران بر نمیاد)

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۷ ۰۸:۵۶

ترکیه جزو پیمان ناتو و متحد آمریکاست. اخثلاف رجب طیب با بایدن در حد اختلافات سابق نتنیاهو بایدن هست.