• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400072517415
  • خبرنگار : 71415

بایدن: پلیس بودن در آمریکا این روزها سخت‌تر از هر زمان دیگر است

بایدن: پلیس بودن در آمریکا این روزها سخت‌تر از هر زمان دیگر است

رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در خارج از ساختمان کنگره آمریکا به افتخار ماموران پلیس این کشور که در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در حین انجام وظیفه جان باختند، به تحسین از این نیروها پرداخت.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد، این دوره یک "دوره تاریخی سخت" برای پلیس کشورش بوده و استدلال کرد که عامه مردم آمریکا مشکلات آنها را درک نمی‌کنند و در نتیجه این وضعیت کار برای استخدام ماموران پلیس جدید در آمریکا دشوارتر شده است.

بایدن در سخنرانی یادبود که از سوی پلیس آمریکا برگزار شد، گفت: من ۴۰ سال است که عادت به آمدن به این نشست را داشته‌ام و یکی یا دو مورد آن را از دست داده‌ام و همینطور خطاب به مراسم‌های یادبود فراوان دیگر مربوط به پلیس در سراسر کشور سخنرانی کرده‌ام و همیشه تعجب کرده‌ام چطور عامه مردم درک کامل از آنچه که ما از ماموران ضابط قانون خود انتظار داریم، ندارند.

جو بایدن تاکید کرد: امروز یک افسر پلیس بودن، سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است.

او خاطر نشان کرد: ما از شما انتظار داریم کسانی باشید که در برابر تهدید بایستید و به خاطر ما حاضر به تیر خوردن باشید. ما از شما انتظار داریم بتوانید افراد شرور را تعقیب کنید. ما از شما انتظار داریم بتوانید یک روانشناس باشید و با صحبت کردن بتوانید دو نفری که جدالی خشونت‌آمیز پیدا کرده‌اند، از هم جدا کنید. ما از شما انتظار داریم که همه چیز باشید. ما انتظار نهایت تلاش شما را داریم و هر کسی ظرفیت برآورده کردن این توقعات بالا را ندارد.

بایدن که قبل از مراسم روز شنبه دستور داد پرچم‌ها به این مناسبت به حالت نیمه برافراشته درآید، اظهار کرد: چشم ما دارد به روی این حقیقت باز می‌شود که تا زمانی که نتوانیم محیط مربوط به عمل به این شغل را تغییر دهیم در جذب نیروهای زن و مرد کافی که برای عمل به این شغل پا پیش گذاشته باشند، دردسر خواهیم داشت.

او به اظهارنظر در خصوص موارد اخیر تیراندازی در یک بار در هیوستن آمریکا که در جریان آن سه افسر امنیتی هدف تیراندازی قرار گرفتند و همچنین ماموران مدافع ساختمان کنگره آمریکا پرداخت که در جریان حمله ششم ژانویه هدف اوباش طرفدار ترامپ قرار گرفتند.

بایدن به مناقشه‌های ایجاد شده پیرامون پلیس آمریکا به ویژه از زمان کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست ماموران پلیس این کشور در مینیاپولیس اشاره‌ای نکرد.

کاخ سفید حامی تلاش‌های کنگره برای تصویب اصلاحاتی در نیروی پلیس آمریکا بوده است، هر چند که گفت‌وگوها بر سر این اصلاحات اوایل سال جاری میلادی به دلیل اختلافات بین مذاکره‌کننده‌های جمهوری‌خواه و دموکرات پایان یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha