• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080906221
  • خبرنگار : 71477

تخریب ۱۶۰ ساختمان در جریان گلوله‌باران شهر "تانتلانگ" میانمار توسط ارتش

تخریب ۱۶۰ ساختمان در جریان گلوله‌باران شهر "تانتلانگ" میانمار توسط ارتش

براساس گزارش رسانه‌های محلی، ارتش میانمار شهر "تانتلانگ" را گلوله‌باران کرد و منجر به تخریب بیش از ۱۶۰ ساختمان در این شهر شد.حکومت نظامی میانمار با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شورشیان مسلح «نیروهای دفاع از مردم» شهر تانتلانگ در شمال‌غرب این کشور را به آتش کشیده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، از فوریه سال جاری میلادی که ارتش میانمار قدرت را از دولت منتخب آنگ سان سوچی گرفت، تنش‌ها میان دولت نظامی و نیروهای شبه‌نظامی اپوزیسیون همچنان روز به روز بالاتر رفته است.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های محلی سوختن ساختمان‌ها در آتش در شهر تانتلانگ واقع در ایالت "چین" در شمال غربی میانمار را نشان می‌دهند به طوری که شعله‌های آتش و دود غلیظ سر به آسمان کشیده است.

این در حالی است که یکی از سخنگویان دولت نظامی میانمار "ادعاهای مهمل گزارش شده در رسانه‌های کشور خراب‌کن" را رد کرده و شورشیان را مقصر تشدید درگیری‌ها و مسئول این آتش‌سوزی‌ها دانست.

رسانه‌ها و فعالان محلی اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۶۰ ساختمان از جمله دست‌کم دو کلیسا از روز جمعه تخریب شده‌اند.

آنها همچنین مدعی هستند که این آتش‌سوزی‌ها در جریان اقدامی تلافی‌جویانه نیروهای دولتی آغاز شدند؛ هنگامی که یک گروه شبه‌نظامی محلی از غارت خانه‌ای در شهر تانتلانگ جلوگیری کردند. این شهر از شهروندانی تشکیل شده که عمدتا به عنوان سرباز آموزش دیده‌اند.

سازمان حقوق بشر چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، این آتش‌سوزی‌ها دست‌کم ۲۰۰ خانه را در شهر تانتلانگ تخریب کردند اما در حال حاضر این آتش‌سوزی‌ها رو به خاموشی هستند.

در این بیانیه آمده است: اکثر ساختمان‌ها در خیابان اصلی این شهر که شامل انواع مغازه‌ها و کسب و کارها بود، تخریب شده‌اند. چیزی برای نجات باقی نمانده است. نحوه شعله‌ور شدن آتش نشان می‌دهد که فقط شلیک موشک آتش‌زا در کار نبوده بلکه آتش‌ زدن عمدی خانه‌ها و سازه‌ها به صورت دستی صورت گرفته است.

هنوز هیچ گزارشی از میزان تلفات این آتش‌سوزی منتشر نشده است.

این آتش‌سوزی پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل و دیگر گروه‌های حقوق بشری اخیرا هشدار دادند که دولت برای انجام یک عملیات نظامی عظیم برای تصرف ایالت چین و همچنین مناطق "ماگوای" و "زاگاین" آماده می‌شود.

ساکنین این منطقه با وجود آنکه تنها به تفنگ‌های شکاری تک تیر و سلاح‌های دست‌ساز مجهز هستند اما مقاومت قوی در برابر حکومت ارتش دارند.

آژانس کمک‌های بشردوستانه انگلیس موسوم به "نجات کودکان" اعلام کرد، دفاترش در این بمباران‌ها گرفتار شدند و این ساختمان‌ها احتمالا به صورت تعمدی به آتش کشیده شده‌اند.

شهر تانتلانگ پیش‌تر نیز هدف حملات دولت قرار گرفته است؛ حملاتی که منجر به آواره شدن بیش از ۱۰ هزار تن از ساکنین این شهر شد و آنها را وادار کرد تا در شهر مرزی میزورام هند پناهنده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha