• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400091713257
  • خبرنگار : 71129

رئیس نیروهای مسلح انگلیس جهان را "خطرناک‌تر" و "پیچیده‌تر" می‌بیند

رئیس نیروهای مسلح انگلیس جهان را "خطرناک‌تر" و "پیچیده‌تر" می‌بیند

رئیس جدید نیروهای مسلح انگلیس هشدار داد که جهان بیش از هر زمان دیگری از پایان جنگ سرد به جایی "پیچیده‌تر و خطرناک‌تر" تبدیل شده است و روسیه و چین هم در میان منابع اصلی "نگران‌کننده" قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، "تونی راداکین" رئیس نیروهای مسلح انگلیس گفت: روسیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور یک تهدید برای ارزش‌ها و منافع ماست؛ درحالی که چین هنجارهای بین‌المللی رفتاری را به چالش می‌کشد. من به دنبال استقرار و به کارگیری بیشتر نیروها در عملیات و آموزش به جای پر کردن پادگان‌ها هستم. نیروهای مسلح باید جامع‌تر باشند.

وی در جریان سخنرانی در موسسه خدمات متحد سلطنتی همچنین به این نکته اشاره کرد که گرچه جهان بیش از هر زمان دیگری پس از پایان جنگ سرد باشکوه‌تر شده و مردم در کشورهای دموکراتیک‌تر زندگی می‌کنند اما "دورنمای امنیت ما بیش از پیش نسبت به ۳۰ سال گذشته خطرناک‌تر و پیچیده‌تر" شده است.

سخنرانی این مقام انگلیسی در حالی انجام شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تماس ویدئویی دو ساعته به پوتین هشدار داد که تهاجم روسیه علیه اوکراین پیامدهای ناگواری برای اقتصاد روسیه به همراه دارد.

تنش‌ها در مرز شرقی اروپا از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه در ۲۰۱۴ به روسیه شدت گرفته و این تنش‌ها در پی استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین تشدید شده است.

رئیس نیروهای مسلح انگلیس همچنین در این سخنرانی به برنامه هسته‌ای ایران اشاره و چین را به دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی متهم کرد. وی همچنین با اشاره به خروج بی‌نظم نیروهای آمریکایی از افغانستان در اوت سال جاری میلادی گفت که در این روند هزاران مترجم در خدمت انگلیس، در این کشور باقی ماندند.

تونی راداکین همچنین گفت: نیروهای مسلح انگلیس به تجهیزات و نیرو نیاز دارند که بیش از گذشته چه در خارج و چه در داخل قابلیت استقرار داشته باشند. نیروهای ما باید برای حمایت از منافع انگلیس، بازدارندگی و شکل‌گیری بر پایه و مبنای مداوم در جهان مستقر شوند. این نیروها همچنین به انعکاس بهتر جامعه نیاز دارند که می‌تواند از طریق مسائلی مانند افزایش تعداد زنان در نقش‌های ارشد یا تغییر یونیفورم‌ها باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha