• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400092720994
  • خبرنگار : 30057

اطراف دانشگاه تربیت‌مدرس هاب زیست‌فناوری می‌شود

اطراف دانشگاه تربیت‌مدرس هاب زیست‌فناوری می‌شود

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس از تبدیل ناحیه ۳۷۰ هکتاری اطراف این دانشگاه به عنوان ناحیه زیست فناوری خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر حسین نادری منش در همایش روز ملی زیست فناوری که به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن زیست فناوری نسبت به حوزه نانو فناوری در پایگاه سایمگو، به بیان اهمیت استراتژیک بودن این حوزه اشاره کرد و افزود: شرکت فایزر در سال ۲۰۱۹ گردش مالی بالغ بر ۱۰۸ میلیون یورو داشته است و این میزان در سال ۲۰۲۰ و شیوع کرونا به ۴۸۰ میلیون یورو رسید.

وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر آنکه توانست جان بسیاری از مردم را در برابر ویروس کرونا حفظ کند، گردش مالی ۵ برابری را تجربه کرده است، اظهار کرد: درآمد کشور آلمان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۷۰ میلیارد یورو بود که این میزان در سال ۲۰۱۴ به ۳ میلیارد یورو و تاکنون به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو بالغ شده است.

نادری منش، این گردش مالی را ناشی از توسعه علم بیوتکنولوژی دانست و خاطر نشان کرد: به طور کلی ماهیت حوزه‌های نانو فناوری، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و علوم شناختی در اشتغال‌زایی و ثروت آفرینی است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس به بیان چالش‌های کشور در توسعه فناوری پرداخت و گفت: خام فروشی و گرفتار شدن دانشگاه‌ها به بودجه‌های دولتی به جای فروش فناوری دو چالش کشور در این حوزه است و این در حالی است که بودجه بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا از فروش فناوری بسیار بیشتر از اعتبارات دولتی است.

نادری‌منش، ایجاد شغل را شرط پایداری کشور و نگه داشتن جوانان در کشور دانست و یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری یعنی جایی که بخش خصوصی امکان سرمایه در حوزه دانشی را دارند، محلی است که دانشگاه‌ها می‌توانند به صنعت متصل شوند و برخی از چالش‌های کشور را مرتفع کنند؛ از این رو ما به عنوان پارک فناوری وظیفه داریم که از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان با دو هدف درآمدزایی برای خود و ایجاد اقتصاد دانش بنیان و اختصاص سرمایه به تحقیقات حمایت کنیم.

وی از توافق میان این پارک با شهرداری خبر داد و در این باره توضیح داد: در این توافق قرار است ناحیه ۳۷۰ هکتاری اطراف دانشگاه را تبدیل به ناحیه زیست فناوری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha