• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100100791
  • خبرنگار : 71659

جزئیاتی از طرح پیشنهادی گروه‌های شیعه/تأکید مالکی و بارزانی بر لزوم بازنگری در حکمرانی در عراق

جزئیاتی از طرح پیشنهادی گروه‌های شیعه/تأکید مالکی و بارزانی بر لزوم بازنگری در حکمرانی در عراق

در دیدار رئیس حزب دموکرات کردستان (پارتی) با رئیس ائتلاف دولت قانون و هیئت بلند پایه چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، بر ضرورت تجدید نظر در حکمرانی عراق تاکید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان و «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه ( ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱) بر لزوم بازنگری در اداره قدرت در عراق و در نظر گرفتن اصول مشارکت و حل و فصل و تعادل بین همه احزاب تأکید کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌‍ای مسعود بارزانی منتشر شده است، آمده که بارزانی در اربیل با هیئتی بلندپایه از گروه موسوم به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به رهبری نوری مالکی دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره نتایج انتخابات پارلمانی اکتبر گذشته و آخرین تحولات روند سیاسی عراق رایزنی کردند.

بارزانی و مالکی در این دیدار درباره چالش‌های پیش روی آینده عراق، مسایل خدماتی، تهدیدات تروریستی، مشکلات زیست محیطی، کمبود آب و مطالبات شهروندان بحث و تبادل نظر کردند.

بارزانی در دیدار با مالکی بر ضرورت بازنگری در حکمرانی عراق، بهره‌مندی از تجربیات گذشته و توجه به اصول مشارکت و حل و فصل و توازن و تداوم تلاش‌ها برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها و یافتن راه حل مناسب غلبه بر چالش‌هایی موجود بر سر راه تشکیل دولت جدید عراق تأکید کرد.

هیئت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به ریاست نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه وارد اربیل شد تا با سران احزاب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی کشور رایزنی کند.

به نقل از میدل ایست نیوز، هیئتی از چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه (بیت شیعی) به ریاست نوری مالکی در سفر به اربیل با دبیر حزب دموکرات کردستان و سران اتحادیه میهنی دیدار کرد.

به گزارش «الفرات نیوز» «احمد الاسدی» از سران ائتلاف فتح، تأکید کرد که در دیدار هیئت چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه به ریاست «نوری مالکی»، طرح چارچوب هماهنگی برای خروج کشور از بن‌بست سیاسی و ایجاد راه‌حل‌های واقع‌بینانه و فوری برای تحقق مطالبات مردم ارائه شد.

او گفت که این طرح دو بخش دارد که بخش اول آن پیگیری اقدامات قانونی مربوط به اعتراض به نتایج انتخابات در دادگاه فدرال و احترام به رأی نهایی دستگاه قضایی است.

الاسدی تأکید کرد که بخش دوم این طرح شامل تفاهمات سیاسی درباره نحوه مدیریت کشور در گذار از بحران تردید در نتایج انتخابات و تشکیل دولت فراگیری است که اشکالات گسترده در مدیریت کشور را برطرف کند و به خدمات و اشتغال‌زایی و مبارزه با فساد بپردازد.

او گفت که سران کرد با مباحث مطرح شده از جانب چارچوب هماهنگی موافق بوده‌ و تأکید کرده‌اند که با هیچ طرف شیعی علیه طرف دیگر نیستند و برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و خروج کشور از بن‌بست تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha