• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400102719931
  • خبرنگار : 71588

بنت: توافق "اقرار به گناه" باعث سقوط دولت اسرائیل نمی‌شود

بنت: توافق "اقرار به گناه" باعث سقوط دولت اسرائیل نمی‌شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد، معامله "اقرار به گناه" با بنیامین نتانیاهو، منجر به سقوط ائتلاف حاکم نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد، پیش‌بینی‌های بسیاری از مفسران سیاسی مبنی بر اینکه ائتلاف حاکم در صورت امضای توافق‌ "اقرار به گناه" توسط بنیامین نتانیاهو سقوط خواهد کرد، بی‌پایه و اساس است و به ثمر نخواهد نشست.

 براساس گزارش رسانه‌ها،  توافق "اقرار به گناه" منجر به دوری گزیدن نتانیاهو از زندگی سیاسی برای چندین سال می‌شود.

نفتالی بنت همچنین خاطرنشان کرد: دولت ما به مشکلات اشاره نمی‌کند، بلکه برای حل آنها تلاش می‌کند. دولت اسرائیل روز به روز به خاطر آرامش شهروندان اسرائیلی فعالیت می‌کند و به تلاش خود ادامه می‌دهد.

ائتلاف تحت رهبری نفتالی بنت شامل احزابی از هر دو طرف طیف سیاسی است که در سال ۲۰۲۱ با هدف برکناری نتانیاهو از قدرت با یکدیگر متحد شدند. این ائتلاف همچنین از طریق تعهد احزاب راست به عدم همکاری با حزب لیکود، متحد طبیعی خود، تا زمان رهبری نتانیاهو در این حزب تقویت یافت.

این در حالیست که پیشتر گزارش‌های رسانه‌ای مختلف اعلام کردند که نخست ‌وزیر سابق در حال فکر کردن به امضای توافقنامه‌ای با آویخای مندلبلیت، دادستان کل است که به محاکمه وی در چندین اتهام جنایی خاتمه می‌بخشد و مانع فعالیت سیاسی او به مدت هفت سال می‌شود.

طبق گزارش کانال ۱۲، این توافق نزدیک به دو سال است که روی میز مطرح بوده است، اما نتانیاهو در گذشته آن را رد کرده بود، چرا که آن شامل محکومیت به "فساد اخلاقی" است که منجر به ممنوعیت او از عرصه سیاست می‌شود.

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه بدون ذکر منبع گزارش داد که بنیامین نتانیاهو و اویخای مندلبلیت در حال مذاکره برای پایان دادن به محاکمه این رهبر اپوزیسیون کنست ظرف روزهای آتی هستند.

براساس گزارش‌ها، اتهام رشوه‌خواری کنار گذاشته می‌شود، اما نتانیاهو همچنان به تقلب و نقض اعتماد اعتراف می‌کند. با این کار، مجازات سه تا شش ماه حبس در زندان در انتظار نتانیاهوست و ممکن است این حکم بعدا به کار در خدمات اجتماعی تبدیل شود.

همچنین نتانیاهو باید موافقت کند که اقداماتش باعث "تباهی اخلاق" بوده و این او را برای هفت سال از تصدی مناصب دولتی منع می‌کند. این بدان معناست که نتانیاهوی ۷۲ ساله نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۸ که ۷۹ ساله می‌شود، برای کسب مقام تلاش کند.

نتانیاهو از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ یک دوره و یک مدت ۱۲ ساله از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

نتانیاهو در پرونده‌های معروف به پرونده ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ متهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha