• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102820706
  • خبرنگار : 71660

هم‌زمان با سالگرد زندانی شدن منتقد روسی؛

اتحادیه اروپا خواستار آزادی الکسی ناوالنی شد

اتحادیه اروپا خواستار آزادی الکسی ناوالنی شد

اتحادیه اروپا از مسکو خواست تا فورا الکسی ناوالنی را که یک سال پیش زندانی شد و به دنبال آن اتحادیه اروپا این مسئله را به عنوان اقدامی با "انگیزه سیاسی" محکوم کرده بود، آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای عنوان داشت: امروز یک سال از دستگیری و زندانی شدن الکسی ناوالنی، اپوزیسیون و منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گذرد. پس از "سوءقصد به جانش" در خاک روسیه، وی به آلمان منتقل شد. ناوالنی که در برلین تحت درمان قرار داشت، بعد از بازگشت به روسیه از آلمان بازداشت شد.

بورل در این بیانیه اعلام کرد: ما از مقامات روسی خواستار این هستیم که الکسی ناوالنی را فورا و بی هیچ قید و شرطی آزاد کنند.

بورل به گفته خودش "کمپین اطلاعات نادرست" علیه ناوالنی و همکارانش در رسانه‌های دولتی روسیه و همچنین "آزار و اذیت" اعضای شبکه رهبر اپوزیسیون را محکوم کرد.

در ماه ژوئن، دادگاهی در روسیه حکم داد که "شبکه سیاسی و ضد فساد" که ناوالنی تشکیل داده، "افراطی" است.

ناوالنی، منتقد کرملین و وبلاگ‌نویس روس، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۱:۲۴

سرکوب منتقدین یکی از ابزار قدرتمند حکومتهای دیکتاتوری می باشد که نمونه بارز آن قتل فجیع آقای خاشقچی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه می باشد.