• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400111914884
  • خبرنگار : 71657

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران تاکید کرد

تکذیب ورود فاضلاب صنعتی به سد ماملو

تکذیب ورود فاضلاب صنعتی به سد ماملو
سد ماملو

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران ضمن تشریح وضعیت فاضلاب شهرستان پردیس و ورود آن به سد ماملو گفت: افزایش جمعیت و به سبب آن افزایش فاضلاب این منطقه باعث شده تا احداث تصفیه خانه شماره ۲ پردیس ضرورت پیدا کند.

زهره عبادتی در گفت و گو با ایسنا با تشریح مسئله فاضلاب شهرستان پردیس اظهارکرد: مشکلی که در شهرستان پردیس وجود دارد، توسعه  مسکن مهر در این منطقه است که باعث بارگذاری قابل توجه جمعیت و مطرح شدن موضوع فاضلاب می‌شود. در حال حاضر تصفیه خانه شماره  ۱ پردیس که فاضلاب شهر پردیس و فازهای قدیمی مسکن مهر به آنجا منتقل می‌شود، در حال بهره برداری است که از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: مسئله اصلی فاضلاب  فازهای  ۵، ۸، ۹ و ۱۱ است. شرکت عمران پردیس موظف است تا تصفیه‌خانه مربوط به این فازها را احداث کند. در حال حاضر برای حل این مشکل مدول شماره دو تصفیه خانه شماره ۱ به بهره برداری رسیده و شرکت آب و فاضلاب با پمپاژ فاضلاب فازهای  ۵، ۹ و ۱۱ به مدول شماره ۲ تصفیه خانه شماره یک تا حدی این مسئله را حل کرده است. 

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران درباره مشکل فاضلاب فاز ۸ گفت: امکان انتقال فاضلاب فاز ۸ به مدول ۲ وجود ندارد و برنامه  شرکت عمران پردیس احداث دو لاگون موقت و چهار پکیج تصفیه فاضلاب است که در اسفندماه به بهره برداری خواهد رسید. این طرح برای انجام تصفیه اولیه تا زمانی اسات که تصفیه خانه شماره ۲ به مرحله بهره برداری برسد.

عبادتی افزود: خواسته ما تسریع در فرایند ساخت این تصفیه خانه است. با بهره برداری از این تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر که به تصفیه خانه شماره ۱ منتقل می‌شود به تصفیه خانه شماره ۲ منتقل خواهد شد و از حجم مشکلات زیست‌محیطی خواهد کاست.

وی با تکذیب ورود فاضلاب صنعتی به رودخانه جاجرود و سد ماملو اظهارکرد: بحث دیگری ماه‌های اخیرا به نقل از محیط زیست مطرح شده است، ورود فاضلاب صنایعی همچون آبکاری، چرم‌کاری و خودروسازی به رودخانه جاجرود و سد ماملو است. محیط زیست این موضوع را تکذیب می‌کند. فاضلاب چرم‌سازی و ماشین‌سازی اصلا وجود ندارد و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی آبکاری نیز با پیگیری محیط زیست جمع‌آوری و واحدهای باقی مانده نیز ملزم به نصب تصفیه فاضلاب شده‌اند.  

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران اضافه کرد: هرآنچه که به عنوان وظایف مربوط به اداره محیط زیست شناخته می‌شود، انجام شده و تنها خواسته فعلی محیط زیست تسریع در بهره‌برداری از تصفیه خانه شماره ۲ است که  مشکل فاز ۸ را حل می‌کند.

عبادتی در پایان با تاکید بر سالم بودن آب ماملو و وضعیت کیفی خوب این آب گفت: شاخص‌های ما نشاندهنده وضعیت قابل قبول آب سد ماملو است. وزارت بهداشت نیز عنوان کرده که وضعیت آب این سد مطلوب است و برای تهیه آب شرب مشکلی ندارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha