• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401011506879
  • خبرنگار : 71588

زخمی شدن ۱۹ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در قدس/ دیدار هنیه با وزیر خارجه قطر

زخمی شدن ۱۹ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در قدس/ دیدار هنیه با وزیر خارجه قطر

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان دیدار با وزیر خارجه قطر به بررسی تحولات مسأله فلسطین پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به همراه هیئت همراه خود با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دوحه دیدار کرد.

هیئت همراه هنیه شامل خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج و موسی ابومرزوق و حسام بدران، از اعضای این جنبش است.

در این بیانیه همچنین آمده است، اعضای این هیئت جنبش حماس آخرین تحولات مربوط به مسأله فلسطین، تشدید اقدامات تنش‌آمیز نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و عملیات کشتار توسط اشغالگران و هدف قرار دادن شماری از جوانان فلسطینی را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای جنبش حماس همچنین درمورد اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، محاصره نوار غزه و تلاش‌ها برای یهودی سازی شهر قدس گفت‌وگو کردند.

بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه به خاطر محاصره رژیم صعهیونیستی از سال ۲۰۰۶ با اوضاع اقتصادی و معیشتی بسیار وخیم رو به رو هستند.

از سوی دیگر، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با شهروندان فلسطینی در منطقه "باب العامود" در مرکز شهر قدس شرقی اشغالی، ۱۹ فلسطینی را زخمی و ۱۰ تن دیگر را بازداشت کردند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه درگیری‌های میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در منطقه "باب العامود" ۱۹ فلسطینی به دلیل ضرب و شتم و شلیک گلوله مشقی زخمی شدند.

صبح روز شنبه نیروهای رژیم صهیونیستی سه شهروند فلسطینی را در جنین به شهادت رساندند و این سه تن "صائب عباهرة"، "خلیل طوالبة" و "سیف أبو لبدة" از اهالی "طولکرم" هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha