• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1401032215058
  • خبرنگار : 71498

ماجرای کاهش سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی چه بود؟

ماجرای کاهش سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی چه بود؟

پس از آنکه رئیس صنف جایگاه‌داران کشور اعلام کرد که در روزهای اخیر شاهد مشکلاتی بابت سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی هستیم که بعضا با اعتراض مالکان خودرو همراه بوده و البته جایگاه‌داران در این مورد تصمیم‌گیر نیستند، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، اخیرا اسدالله قلیزاده - رئیس صنف جایگاه‌داران کشور - با بیان اینکه سیاست‌های مربوط به تعیین میزان سهمیه گازوئیل برای خودروهای دیزلی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌شود، به ایسنا اظهار کرد که جایگاه‌های سوخت با استفاده از سامانه هوشمند سوخت فقط ارائه خدمات توزیع سوخت را انجام می‌دهند و در این راه با سختی‌های خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته وی، مالکان خودروهای دیزلی با اولین مواجهه درباره کاهش یا عدم واریز سهمیه گازوئیل به جایگاهدار مراجعه و اعتراض خود را به وی اعلام میکنند؛ در حالی‌که جایگاهدار هیچ دخل و تصرفی در موضوع ندارد و اتفاقا سیاستها در بخش گازوییل باعث زیاندهی مالک جایگاه نیز شده است. ۹۹ درصد جایگاه‌های سوخت مالکان خصوصی دارند و به هیچ وجه علاقه مند به کاهش درآمد یا زیان نیستند.

وی افزود: جایگاه‌های عرضه کننده گازوئیل با حق العمل ناچیز و محدودیت‌های فراوان مواجه هستند که عامل مهمی در زیانده شدن این جایگاه‌هاست.

اظهارات رئیس صنف جایگاهداران کشور در حالی است که علی‌اکبر نژادعلی - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - در توضیح این مساله به ایسنا گفت: در دوره‌های تخصیص سهمیه (دو بار در ماه) به ناوگان حمل و نقل مسافری و باری با توجه به میزان عملکرد دوره قبل آنها در برون شهر و درون شهر عملکردی که از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌ها احصاء و مجموعاً از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاعات مسافت‌های طی شده با بار و بدون بار تحویل مدیریت سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفته و براساس آن لیتراژ سهمیه محاسبه به حساب کاربری هر ناوگان تغذیه می‌شود. این سهمیه در کلیه جایگاه‌های عرضه کننده نفت گاز قابل برداشت و بهره برداری است.

به گفته وی، کلیه مجاری عرضه در کل کشور دارای سهمیه تدارکاتی هستند که در طی روز توسط نفتکش‌ها، سوخت به مجاری عرضه منتقل و از طریق آن ناوگان حمل و نقل امکان برداشت سوخت را خواهد داشت. این سهمیه جایگاه‌ها به صورت مستمر و روزانه به آنها تخصیص یافته و در حال حاضر هیچگونه کمبود سوختی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۰۹:۵۱

باسلام . در حالی که من خودم رانند نیسان دیزل هستم پروانه اشتغال فعالیت دارم باربرگ میزنم بار نامه کرفتم روزانه ۱۳ لیتر سوخت به من سهمیه میدهن ماهیانه ۴۰۰ لیتر در حالی که من دوخانواده ۸نفر سرپرست دارم از همین را بانیسان کار میکنم در ماه فقط ۴ سرویس میتوانم راه دور بروم اگر امکان دا د برسی کنید به گوش مسولین.برسانید ممنون .

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۴:۵۸

سلام من رانندم که این ماه ماشینم خراب شده تو راهها و تعمیر گاهها ماندم وکار نکردم وحالا هیچ گازوعیلی تو کارتم ندارم خواهشا این موضوع راحل کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۹ ۲۲:۳۴

سلام،من راننده کامیون کمپرسی درون شهری هستم باربرگ هم ثبت میکنم اما ماهیانه ۴۰۰ لیتر بهم میدن ،خدا خودش حق مردم از باعث وبانیش بگیره از جان خودمان سیر شدیم تو این صفهای چند کیلومتری