• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1401032920568
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۹ خرداد

واکنش‌ها به "ازدواج بین المللی"/تصمیم‌گیری برای سقف اجاره بهاء

واکنش‌ها به "ازدواج بین المللی"/تصمیم‌گیری برای سقف اجاره بهاء

کنترل بازار مسکن/ ازدواج بین‌المللی/ دانشگاه آزاد اسلامی و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تعیین سقف افزایش اجاره‌بهاء در دولت در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

در نشست شب گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با حضور آیت‌الله ابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف و غلامحسین محسنی اژه‌ای، مقرر شد برای مدیریت بخش مسکن، تصویب طرح دو فوریتی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد و دولت نیز سقف افزایش سالیانه اجاره‌بها را که قبلا به تصویب رسانده، در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد اجرایی کند.

در پی صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره ارائه راهکارهایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصا راهکار «ازدواج بین‌المللی»، تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به این صحبت‌های او انتقاد کردند.

در واکنش به همین موضوع سیدغنی نظری نماینده خلخال در مجلس از بانکی پور خواست که از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در واکنش به اعتراض نمایندگان به صحبتهایش درباره توصیه‌اش به ازدواج بین المللی توضیحاتی ارائه داد و توپ را در زمین رسانه ها انداخت و گفت: به نوبه خودم از بانوانی که ممکن است از تقطیع صحبتهای من در رسانه ها آزرده شده باشند، از طرف رسانه ها عذرخواهی می‌کنم.

واکنش های دیگر در رابطه با این موضوع را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نماینده چابهار: کسی که غیرت دینی دارد نمی‌گوید بانوان ایران با اتباع دیگر ازدواج کنند

قاسم پور: حفظ منزلت زنان و دختران را بر خود واجب می دانیم

اعلام موضع فراکسیون زنان مجلس درباره اظهارات طراح راهکار «ازدواج بین‌المللی»

آخرش هم عذرخواهی نکرد!

***

اظهارات معاون اول قوه قضاییه درباره تلاش سران برای حل مشکلات جامعه هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق با بیان اینکه در دوره جدید تلاش می کنیم به  یک قوه قضاییه اجتماعی که درد جامعه را بفهمد، برسیمف افزود: ارتباط قوای سه گانه در این دوره بی نظیر است. هفته ای یک جلسه سران سه قوه دور هم جمع می شوند و مشکلات جامعه را بررسی می کنند. دیشب جلسه بود و روسای سه قوه بودند و فکر کردم که مردم اگر بدانند که سران سه قوه اینقدر برای حل مشکلات جامعه در تلاش‌اند، نگران نمی شوند.

در پی اعتراض کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور نسبت به پرداخت نشدن سه درصد حق بیمه بیکاری که در طول ۴۰ سال گذشته از آنها اخذ شده اما به تامین اجتماعی واریز نشده است، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مگر خدا گفته که به هر قیمتی باید دانشگاه آزاد حفظ شود، سال گذشته چندین شعبه از دانشگاه پیام نور تعطیل شد. دانشگاه آزاد نیز شعبی که کارایی ندارد را باید تعطیل کند نه این‌که از شعبی که دارد از دانشجو پول می‌گیرد و آن را صرف جای دیگری بکند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، رسیدگی به تظلمات نسبت به مصوبات و تصمیمات دستگاه های اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی را در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار دادند.

انتشار شایعاتی در باب بگومگوی علی لاریجانی و سعید جلیلی هم موضوع گزارش ایسنا با عنوان  "آینده یک تکذیبیه" بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

۱۲ خرداد کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گرفت در جلسه‌ای برای اولویت‌بخشی به پیشرفت اقتصادی کشور در کنار اجرای سایر سیاست‌های کلی ابلاغی در تدوین برنامه هفتم توسعه فکری کند و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سه قوه و خودِ مجمع را برای تنظیم محورها و متن اولویت‌های این برنامه در نظر گیرد. نتیجه طراحی این سازوکار تا امروز برگزاری دو جلسه و کمی بحث و بررسی با چاشنی انتشار شایعاتی در باب بگومگوی علی لاریجانی و سعید جلیلی بوده که هنوز از دهان شایعه‌سازان درنیامده، با تکذیبیه قرص‌ و محکم مجمع مواجه شد.

گزارش تاریخی ایسنا مصادف با ۲۹ خرداد، چهل و پنجمین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی در سال ۱۳۵۶ از جمله خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

۳۷ کتاب تاریخی عرفانی، هنری، دینی، جامعه‌شناسی و سیاسی نوشت و همت خود را صرف معرفی الگوهای دینی و سیره زندگی حضرات معصومین از جمله زندگی امام علی(ع) و خانم فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع)، ابوذر غفاری و اقبال لاهوری کرد. با این حال بخشی از فقها و روحانیان آن روزگار با اندیشه‌های او سخت مخالفت کردند چون نگاه جدید او به دین و فقه اسلامی را نمی‌پسندیدند.

*همچنین می توانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و نهم خرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha