• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401052618840
  • خبرنگار : 71477

درخواست آوارگان روهینجایی از باچله برای ایجاد فضای مناسب بازگشت به میانمار

درخواست آوارگان روهینجایی از باچله برای ایجاد فضای مناسب بازگشت به میانمار

آوارگان روهینجا از کمیسر حقوق بشر سازمان ملل درخواست کردند که تلاش کند سازمان ملل به طور فعالانه در ایجاد محیطی سازنده و مطلوب در میانمار برای بازگشت پایدار این گروه مسلمان رنج کشیده به خانه خودشان مشارکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سفر میچل باچله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نخستین سفر یکی از کمیسیونرهای عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل به بنگلادش و همچنین بازدید از اردوگاه‌های آوارگان روهینجا در منطقه بازار کوکس است.

باچله در بحبوحه تدابیر امنیتی شدید، چندین ساعت را در اردوگاه‌های پرجمعیت سپری کرد و از دفاتر آژانس‌های امدادرسان مختلف و سازمان‌های غیردولتی برای ارزیابی خدمات در بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان جهان بازدید کرد.

وی همچنین با گروهی از نمایندگان مسلمانان روهینجا به تبادل‌نظر پرداخت و از بازماندگان این نسل‌کشی سوالاتی درباره نیازها و درخواست‌هایشان پرسید.

مولانا عظیم‌الله، یکی از رهبران مذهبی مسلمانان روهینجا پس از این دیدار گفت: ما از باچله خواستیم تا سازمان ملل را به عنوان قدرتمندترین سازمان جهان در ایجاد محیطی صلح‌آمیز در میانمار مشارکت دهد تا بتوانیم با حفظ امنیت و حقوق شهروندی به سرزمین‌مان بازگردیم.

وی افزود: باچله از نقش مثبت سازمان ملل در بازگشت صلح‌آمیز و پایدار مسلمانان روهینجا به کشورشان به ما اطمینان داد. او از ما خواست تا زمان بازگشت صلح‌آمیز به کشور صبور باشیم و به زندگی با صلح در اردوگاه‌های بنگلادش ادامه دهیم.

این در حالی است که خین مائونگ، رهبر جوانان روهینجا گفت: ما از عملکرد کُند سازمان ملل در حل بحران مسلمانان روهینجا راضی نیستیم.‌

وی افزود: شاهد هستیم که نقش سازمان ملل تنها به گرفتن اطلاعات، انتشار بیانیه‌ها و ارائه اطمینان‌های صرف متمرکز است. هرگز باور نمی‌کنم که چنین پلتفورم قدرتمندی متشکل از رهبران جهان به چنین زمان طولانی برای ایجاد محیطی در میانمار برای بازگشت پایدار مسلمانان روهینجایی بی‌وطن به خانه‌هایشان احتیاج داشته باشد.

وی با اشاره به قتل اخیر دو تن از رهبران مسلمانان روهینجا در این کمپ‌ها، از جامعه بین‌الملل و بنگلادش خواست تا اقدامات مناسب را برای تقویت اقدامات امنیتی در کمپ‌ها اتخاذ کنند.

بنگلادش در حال حاضر میزبان بیش از ۱.۲ میلیون مسلمان روهینجاست که اکثر آنها از یک سرکوب نظامی مرگبار در استان راخین میانمار در اوت سال ۲۰۱۷ میلادی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha