• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1401063021873
  • منبع : شرکت آب و فاضلاب استان تهران

شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

تهرانی‌ها مراقب آب باشند

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر کاهش چشم‌گیر بارش‌ها در پاییز امسال از شهروندان تهرانی درخواست کرد با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تداوم تامین پایدار آب شرب یاری کنند.

به گزارش ایسنا،  در این اطلاعیه آمده است: بنا بر گزارش‌های سازمان هواشناسی، میزان بارش‌ها در مهر و آبان امسال کاهش محسوسی نسبت به میانگین بلندمدت دارد و باتوجه به این‌که بخش اعظم نیاز آبی تهران از منابع سدها تامین می‌شود، این کمبود بارش می‌تواند تهران را با کمبود جدی آب مواجه کند و این در حالی ‌است که حجم سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب تهران به علت بروز خشک‌سالی‌های پیاپی با کسری بیش از ۵۰ درصد نسبت به بلندمدت روبروست.

این اطلاعیه می‌افزاید: شرکت آب و فاضلاب استان تهران افتخار دارد که علی‌رغم دو سال خشک‌سالی، کاهش میزان بارش‌ها در بهار امسال و افزایش میانگین دما با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و همراهی مشترکان، تابستان امسال هم بدون قطع آب در تهران سپری شد و در آستانه پاییز نیز این شرکت بنا بر رسالت و ماموریت خود، تمامی توان فنی و مهندسی خود را برای تامین پایدار آب شرب پایتخت به کار می‌بندد تا هم‌چون گذشته هیچ خللی در روند تامین آب شرب شهروندان ایجاد نشود؛ چراکه به رغم به‌کارگیری تمامی امکانات و انجام اقدامات لازم، منبع جدید دیگری برای افزایش ظرفیت آب‌رسانی به تهران وجود ندارد و طبعا در این راه همراهی و مسئولیت‌پذیری یکایک ساکنان محترم پایتخت ضروری است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۲:۲۴

برخی خیابانهای فرعی در محدوده منطقه 13 شهرداری تهران مشخصا در نیرو هوایی مثل فرعی 1/23 در خیابان اول نیروهوایی خانه ها و آپارتمانهایی وجود دارد مثل پلاک های 16- 18 20 که داری لوله کشی فرعی از آب لوله اصلی ویژه آبیاری فضاهای سبز می باشند البته در هنگام ساحت وسازهای بعضا مامورین متعهد شهر داری منطقه، انشعاب خانه هایی را که اینگونه لوله کشی را که در عرض جوی آب مشهود است را قطع می کنند ولی برخی بساز و بفروش ها نیز مانع این قطع کردن ها شده و آب رایگان را مالک می شوند شهرداری نیز در توجیح می گوید این واگذاری آب خام در سالهای دور انجام شده یعنی قبل از انقلاب که این منطقه فاقد لوله کشی از آب شهری سازمان آب بوده . سوال اینجاست این ثروت ملی چرا برای شستشوی اتوموبیل ،حیاط، فرش، وووو و بصورت رایگان در اختیار برخی خانه ها و آپارتمانها در این منطقه باید باشد. در این برهه که کل کشور با بحران آب مواجه است چرا شهرداری در نحوه واگذاری و مصرف آب توسط شهروندان باید تصمبم گیر باشد؟ نقش سازمان آب بعنوان متولی حفظ منابع آبی چگونه است .؟؟؟؟؟