• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401080402626
  • خبرنگار : 71431

بررسی ایمنی ساختمان‌های تهران از ۳ منظر/ تهیه چک‌ لیست ارزیابی خطر

بررسی ایمنی ساختمان‌های تهران از ۳ منظر/ تهیه چک‌ لیست ارزیابی خطر

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جزئیات ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در کلانشهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل سلیمی در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که سه‌شنبه شب با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهردار تهران و دیگر مسئولان انتطامی، کشوری و شهری در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد. با اشاره به تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی از سوی شهرداری تهران، گفت: با توجه به حجم بالای کار در این قرارگاه دستورالعمل تشکیل کارگروه استانی برای پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه صادر شده و تیم‌هایی فعالیت خود را برای بازدید از این ساختمان‌ها آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این سازمان آتش نشانی اقدام به بررسی ایمنی ساختمان‌ها از منظر حریق کرده بود، گفت: این موضوع بر اساس مصوبه شورای شهر انجام شده و در جریان آن ۳۳ هزار ساختمان ناایمن مورد شناسایی قرار گرفته بود اما حالا در طرح ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه شهر تهران علاوه بر اینکه ساختمان‌ها از منظر حریق بررسی می‌شوند از منظر سازه و HSE نیز مورد بازدید و بررسی قرار خواهند گرفت.

سلیمی افزود: در همین راستا چک لیست‌هایی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تدوین شده است. این چک لیست‌ها ویژه شهر تهران بوده و متناسب با شرایط هر یک از سازه‌ها مولفه‌هایی را برای سنجش ایمنی در سه حوزه ذکر شده یعنی حریق، سازه و HSE مشخص کردند.

وی اضافه کرد: البته تا قبل از شروع بکار این تیم‌های ارزیاب نیز در مکان‌هایی که ناایمن بودن آن برای ما مشهود بود اقدامات لازم انجام شده است.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه امکاناتی از جمله خودرو و ... نیز از سوی شهرداری تهران برای اجرای این طرح در دست قرار گرفته است، گفت: امیدواریم که با تفاهم‌نامه همکاری مشترکی که امشب به امضاء رسید ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در کلانشهر تهران با سرعت بیشتری انجام شده و نتیجه آن ارتقاء بیشتر ایمنی در پایتخت باشد.

وی درباره اینکه آیا سازمان نظام مهندسی اطلاعات ساختمان‌های ناایمن را در اختیار دارد یا خیر؟ گفت: قانون سازمان نظام مهندسی را مسئول ساختمان‌های در حال احداث کرده است و وزارت راه مسکن و شهرسازی مسئول ساختمان‌های موجود است. البته ما در ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها از دیتاهای مختلفی استفاده می‌کنیم که یکی از این دیتاها دیتاهایی است که از سازمان نظام مهندسی دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha