• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401092214962
  • خبرنگار : 71214

رئیس سازمان اداری و استخدامی به ایسنا اعلام کرد

آخرین وضعیت افزایش حقوق در سال آینده/ پیشنهاد فرمول جدید بر اساس بهره‌وری

آخرین وضعیت افزایش حقوق در سال آینده/ پیشنهاد فرمول جدید بر اساس بهره‌وری

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

میثم لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق و تاثیر بهره‌وری در این زمینه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: پیشنهادی در این زمینه مطرح شد و بر این اساس قرار بود دستورالعملی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملی بهره وری پیشنهاد داده شود تا با کمک دستگاه‌های متولی، این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور روی افزایش حقوق و دستمزد بر اساس بهره‌وری تاکید بسیاری دارد، افزود: البته این دستورالعمل دارای سه بخش بوده و هنوز تصویب نشده است، چرا که در دولت در حال نهایی شدن است. بر اساس این پیشنهاد قرار است بخشی از افزایش حقوق در سال آینده به صورت درصدی باشد، بخشی از آن به صورت عدد ثابت و بخش دیگر نیز تابع بهره‌وری خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بخشی از ارزیابی بهره‌وری در این زمینه به بهره وری دستگاه بر می‌گردد که کلیت آن دستگاه را نشان خواهد داد و دوم به بهره وری افراد مربوط می‌شود و می توان از ترکیب آن‌ها و بر اساس ارزیابی عملکردشان بخشی از جبران خدمات را موکول به این مسئله کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه سال آینده نهایی و تصویب شده است یا خیر؟ گفت: هنوز چیزی تصویب نشده و در حال بحث بررسی در دولت است، چرا که باید در ابتدا منابع درآمدی دولت بررسی شود. بنابراین هنوز چیزی در لایحه تایید نهایی نشده است. اما مسئله اصلی این است که تصمیمات دولت منجر به تورم نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۸:۲۹

باسلام از مدیر محترم جدید صندوق بازنشستگان کشوری درخواست داریم بودجه و اعتبار واگذاری ۱۴ همتی همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین در کشوری و لشکری را با شیوه مناسب اجرا فرمایند که در بودجه سال جاری هم لحاظ گردیده است بازنشسته کشوری

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۹:۲۵

هر فرمولی برای افزایش حقوق بدهید آخرش تورم صد قدم از شما جلوتره چون شما اساسا این کاره نیستید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۹:۵۲

بر اساس بهره وری که بشه روابط اصلا درس نیست همینطوری روسا براساس سلیقه اضافکار میدن حالا بشه بهره وری ما بدبخت میشیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۱۱:۱۴

کاملا درسته

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۳:۰۲

از اینجاست که پارتی بازی ودوست ودوست بازی شروع وادارات را دچار چند دستگی و اختلاف سلیقه می کند بابا نکنید والله نکنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۵:۲۸

آقای عبرا..من بازنشسته فرهنگی ۸ میلیون در یافتی دارم در صورتیکه کارگران ۵ کلاسه با ۱۱ میلیون حقوق دریافت میکنند باز هم بیایید انتقاد الکی بکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۳:۰۵

چرا رییس جمهور متناوب سازی تامین اجتماعی را اجرا نمیکند اما بلافاصله در عرض دو روز کشوری و لشکری را متناوب سازی کرد در حالی که آنها سه الا ۴ برابر تامین اجتماعی حقوق میگیرند این کجای عدالت است دولت و مجلس برای تامین اجتماعی ارزش قایل نیست ودو سال است بلاتکلیف مانده متناوب سازی تامین اجتماعی .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۳:۴۰

آقامانمیخوایم حقوق زیادکنید اگه راست میگین جلوی تورم روبگیرین تورم کمرحقوق بگیرروشکسته شماها که هرچی اضافه کنین ده برابرشو پس میگیرین پس این وسط فقط مائیم که ضرر میکنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۰۹:۲۰

کاملا بانظر شما موافقم، از همین امسال شروع کنید، افزایش حقوق نداشته باشیم، ولی تورم کنترل بشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۰۷:۳۸

سلام و عرض ادب و احترام، خواهشان بازنگری کنید در افزایش حقوق ها، طبق قانون حقوق ها باید بر اساس تورم واقعی که الان بالای 60 درصد شده و خط فقری که الان بالای 18 میلیون شده افزایش پیدا کند، این حقوق‌های کم جوابگوی ده روز زندگیه، حقوق‌ها ریالی شده هزینه ها دلاری، خواهشان رسیدگی بفرمایید. ممنون.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۰۹:۴۵

هرچی اضافه حقوق میدند قطره ایی ست درمقابل دریا جیب مردم خالی کردن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۱۳:۴۳

هرموقع یک قلم کالا مثلا مرغ را کنترل کردید معلومه باسوادید در غیراینصورت افزایش به چه درد میخوره

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۱۶:۳۶

با سلام یک تومن حقوق بدین اما بشه با ۵۰۰ تومن زندگی کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۲۲:۳۵

دولت میگوید افزایش حقوق باعث تورم می‌شود پس این همه تورم ناشی از چیست؟ تورم ناشی از بی لیاقتی.است نه از افزایش حقوق

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۵ ۰۳:۱۷

انگار یه کیسه آرد ببری بدی به ساندویچی بگی اینو برام نون بپز ... فکر کنید ببنید چی درمیاد وقتی که این کاره نباشی به هیچ وجه نمیتونی تو اون کار موفق باشی این تجربه ۱۲ دوره عملکرد دولتهاست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۸ ۱۲:۵۵

با سلام پیشنهاد حقوق براساس بهره وری اصلا درست نیست بطور مثال همین الان دراداره مورد خدمت بنده یه مبلغ تحت عنوان تشویقی وبهره وری جایگزین عنوان قبلی دریافتی شد نتیجه اش اعمال سلیقه شد درحالی که دلیل این افزایش حقوقی سالانه برای افزایش بهره وری نیست جبران سهم کوچک تورم می باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۸ ۱۸:۴۷

اما مسئله اصلی این است که تصمیمات دولت منجر به تورم نشود. این جمله اخر این خبرهست که کپی کردم.واقعا افزایش حقوق کارگران باعث ایجاد تورم میشه؟؟؟؟ اگر این صحت داره ما کارگر ها راضی هسیم حقوق مون اضاف نشه!!! اما دولت میتونه قول بده اجناس مصرفی ما کارگرا افزایش قیمت نخوره؟؟؟