• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401120201601
  • خبرنگار : 71623

رئیس سازمان حمایت:

کسانی که بدون مجوز افزایش قیمت دادند، باید قیمت‌ها را برگردانند

کسانی که بدون مجوز افزایش قیمت دادند، باید قیمت‌ها را برگردانند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت که معاونت سرمایه‌ای این سازمان واحدهای که بدون مجوز افزایش قیمت دادند را احضار کرده و به آن‌ها تذکر داده و این واحدها مکلف شدند قیمت‌ها را برگردانند.

به گزارش ایسنا، حسین فرهید زاده در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا درباره  تکلیف درخواست‌های افزایش قیمت لوازم خانگی و محصولات شوینده، گفت: هر کالایی که درخواست افزایش قیمت دارد، مستندات خود را برای سازمان ارسال می‌کند. ابتدا دفاتر تخصصی وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی این درخواست را بررسی می‌کنند و اگر تشخیص دادند که درست است، سازمان حمایت صورت‌های مالی را بررسی می‌کند. اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند می‌توانند قیمت‌های جدید را اعمال کنند. اما اگر مجوزی دریافت نکردند افزایش قیمت پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه محصولات شوینده و لوازم خانگی هنوز مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت واحدهای که بدون مجوز افزایش قیمت دادند را احضار کرده و به آن‌ها تذکر داده و این واحدها مکلف شدند قیمت‌ها را برگردانند.

فرهیدزاده در ادامه با بیان اینکه با توجه به برنامه قرارگاه با یک اقدام مشترک ذیل کمیته اقدام مشترک با همکاری تعزیرات و اتاق اصناف و وزارت جهاد  تلاش داریم تا بازار را تنظیم کنیم و از ظرفیت بازرسان استفاده کنیم، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ شکایات مردم ثبت و اگر گران فروشی اتفاق افتاده اطلاع رسانی می‌شود. همچنین به دنبال ایجاد یک اپلیکشن برای ایجاد سامانه ۱۲۴ هستیم تا مردم شکایات خود را ثبت و پیگیری و قیمت‌ها را استعلام کنند. همچنین بحث نظارت به تامین و توزیع بستگی دارد و مشکلی در زمینه تامین وجود ندارد.

وی همچنین در جلسه قرارگاه تاکید کرد که با توجه به مصادف شدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، بحث هماهنگی ذیل کمیته ملی اقدام مشترک است تا فرآیند مشترکی را حوزه نظارت پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌ای قرار است سامانه شفافیت فروشگاهی ایجاد شود و مقرر شده ۲۰۰ هزار فروشگاه حتماً به این طرح  بپیوندد.

به گفته این مقام مسئول حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تولیدی، صنفی و شرکت پخش در کشور وجود دارد، بنابراین برای بررسی این واحدها، باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه تعدد بازرسی‌ها باعث هدر رفتن انرژی و اختلال در بحث بازرسی می‌شود، تصریح کرد: بنابراین باید یک مشی واحد در این خصوص داشته باشیم و از یک روش مناسب استفاده کنیم تا از تمام ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده شود.

فرهید زاده همچنین گفت: ما اعتقادی به افزایش قرارگاه و افزایش بروکراسی نداریم و دوستانی که به اینجا دعوت شده‌اند، در واقع به همایش دعوت شده‌اند و بنای امروز این است که مشکلات برای دو ماه نوروز و ماه رمضان مطرح شود و تمرکز  نیز روی همین موضوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۱:۴۳

امردیگه ای نیست؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۰:۲۸

قیمت خودرو و میلگرد هم بگین بیارن پایین