• جمعه / ۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120503267
  • خبرنگار : 71661

ادعای اشپیگل؛

چین قصد دارد به روسیه پهپاد بدهد

چین قصد دارد به روسیه پهپاد بدهد
پهپاد چینی

مجله آلمانی اشپیگل مدعی شد که روسیه قصد دارد در ماه آوریل ۱۰۰ پهپاد چینی تحویل بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در روزهای اخیر، آلمان، آمریکا و دیگر کشورهای غربی چین را از فروش سلاح به روسیه بر حذر داشته و هشدار دادند که چنین حرکتی تبعات دامن‌گیری خواهد داشت.

روسیه که در پی جنگ اوکراین هدف تحریم‌های شدید غرب قرار گرفته، از کشورهایی از جمله کره شمالی سلاح خریداری کرده اما تا امروز همکاری مشابهی با چین نداشته است.

روزنامه اشپیگل آلمان مدعی شد که شرکت پهپادسازی چینی «سیان بینگو» اعلام کرده که آماده است ۱۰۰ نسخه اولیه پهپاد ZT-180 را تولید کند؛ پهپادی که توانایی حمل کلاهک‌های ۳۵ تا ۵۰ کیلویی را دارد.

پیش از انتشار این گزارش، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به یک رسانه دیگر آلمانی گفته بود: من به نمایندگان چین گفته‌ام فروش سلاح به روسیه قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۱۲:۵۷

وقتی اروپاباهم‌متحدهستندچرااسیانباشدباهم‌متحدشویدوبه یکدیگرکمک‌کنیدچه‌نظامی‌چه‌اقتصادی

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۱۲:۵۸

یعنی چی مثلا صدام به ایران حمله کرد یا عربستان به یمن یا امریکا به عراق چرا سلاح دادنش. این امریکا خودشو کجا دیده چرا دنیا میزاره اقا بالا سر داشته باشن تمام سازمانهای جهانی براش کار میکنن.ادعای حقوق بشر دارن بیشترین ادم کش جهان هم هست.تناقض یعنی این

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۱۴:۰۳

بیشرفا شما اگر انسان بودید زمان جنگ تحمیلی ما به صدام این حرفارو میگفتید و بهش سلاح نمیفروختید.الان هم همتون به اوکراین سلاح میدید ولی میگید روسیه نگیره

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۱۵:۰۸

آمریکا قصد دارد اوکراین را مانند خنجری در پهلوی روسیه به امید اینکه روزی روسیه را ساقط کند نگه دارد و همین قصد را برای تایوان بر علیه چین دارد. اگر روزی بتواند این دو ابر قدرت را ساقط کند از میان بردن بقیه مانند ایران و حتی متحدان خودش مانند انگلیس، ژاپن اتحادیه اروپا و ... کار بسیار آسانی خواهد بود. همه می دانند که هدف ناتو نابودی روسیه است نه بازدارندگی (که بدون یک جنگ اتمی وحشتناک غیرممکن است) و همه میدانند که روسیه احتمالاً فقط اگر احساس تهدید موجودیتی کند دست به حمله بزند چرا که در مورد اوکراین ۸ سال صبر کرد، هشدار داد و تا مرز خطر و تهدید تحمل کرد.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۱۸:۰۱

ازکی شما میتونید سلاح بدهید ودیگران نمیتوانند شما کی هستین مگه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۱۹:۳۵

دمش گرم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۲۰:۱۷

بنظر شما چی شد نظر چین عوض شد...فکر کنم مثل ما فهمید جنگ روسیه که تموم شد اگه روسیه شکست خورده وضعیف بشه غرب با تمام نیرویش در دور چین متمرکز میشه علی الخصوص که کشورهای نیرومندی مثل هند کره جنوبی وویينام روهم دور بر چین در اختیار داره..‌‌

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۲۳:۰۱

چقدر جالب بشه اقتصاد مچاله شده چین