• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401121511023
  • خبرنگار : 71658

حریق وسیع در اردوگاه آوارگان روهینجا هزاران نفر را بی‌سرپناه کرد

حریق وسیع در اردوگاه آوارگان روهینجا هزاران نفر را بی‌سرپناه کرد
عکس: آسوشیتدپرس

مقامات بنگلادش در حال بررسی علت آتش سوزی گسترده شب گذشته (یکشنبه) در اردوگاه آوارگان روهینجا هستند که در نتیجه آن دست‌کم ۱۲ هزار نفر بدون سرپناه شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، هرچند این آتش‌سوزی گسترده هیچ تلفاتی نداشته اما مقامات محلی گفته‌اند که آتش‌سوزی با انفجار سیلندرهای گاز در آشپزخانه‌ها به سرعت گسترش یافت و ۲۰۰۰ پناهگاه را ویران کرد.

پلیس در حال بررسی این مسئله است که آیا این آتش سوزی یک اقدام خرابکارانه بوده یا خیر. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که یک مرد تاکنون بازداشت شده است.

گفته می‌شود این اردوگاه، بزرگترین اردوگاه پناهندگان جهان است.

اکثر ساکنان این اردوگاه را پناهندگان مسلمان روهینجا تشکیل می‌دهند که از آزار و اذیت‌های حکومت میانمار در همسایگی بنگلادش گریخته‌اند.

امروز (دوشنبه) و یک روز پس از آتش‌سوزی صدها نفر به محل حادثه بازگشتند تا ببینند آیا می‌توانند وسایل زندگی‌شان را از خرابه‌های ناشی از آتش‌سوزی نجات دهند.

به گفته یک مقام محلی، آتش سوزی حدود بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی آغاز شده بود و به سرعت پناهگاه‌هایی که از جنس بامبو و برزنت بودند را سوزاند.

"میانور رحمان"، کمیسر پناهندگان بنگلادش گفته است: حدود ۲۰۰۰ پناهگاه سوخته و حدود ۱۲ هزار تبعه میانماری که به اجبار آواره شده‌اند نیز اکنون بی سرپناه شده‌اند.

بر اثر این آتش‌سوزی گسترده ابرهای سیاه بر فراز کمپ ۱۱ که یکی از چندین اردوگاه پناهندگان در مناطق مرزی، با اسکان بیش از یک میلیون آواره است، دیده می‌شد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع بنگلادش که ماه گذشته منتشر شد، بین ژانویه ۲۰۲۱ تا دسامبر سال ۲۰۲۲ دست‌کم ۲۲۲ حادثه آتش سوزی در اردوگاه‌های روهینجاها از جمله ۶۰ مورد عمدی آتش سوزی رخ داده است.

در مارس ۲۰۲۱ و در پی یکی از این آتش‌سوزی‌های عظیم حداقل ۱۵ نفر کشته و حدود ۵۰ هزار نفر آواره شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha