• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401121612308
  • خبرنگار : 71616

سازمان حمایت اعلام کرد

برخورد قاطع با احتکارکنندگان تایر در کشور

برخورد قاطع با احتکارکنندگان تایر در کشور

به دنبال اعلام مغایرت گزارش شده از فعالیت برخی توزیع‌کنندگان و گزارش‌های واصله به سازمان حمایت مبنی بر برخی کمبودها و افزایش قیمت‌ها در سطح عرضه تایر، این سازمان از فعال بودن طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و اداره‌های کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور خبر داده است.

به گزارش ایسنا،  برخی گزارش‌ها و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که توزیع‌کنندگان تایر در مورد پلتفرم معرفی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که در آن متقاضیان تایر می‌توانند فروشگاه‌های عرضه کننده تایر با  قیمت مصوب دولتی را شناسایی کنند، همکاری لازم را نمی‌کنند.

این پلتفرم با آدرس Tire.iraninanasnaf.ir با هدف افزایش نظارت و شفافیت توزیع و فروش لاستیک سواری با کمک سازمان اصناف است. همچنین نظارت می‌شود که تایر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به فروش برسد.

به دنبال برخی عدم همکاری‌ها، سازمان حمایت مصرف کنندگان از اجرای طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور خبر داده است.

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ضرورت توزیع مکفی تایر خودرو و گزارش‌های واصله مبنی بر برخی کمبودها و افزایش قیمت‌ها در سطح عرضه، موضوع در دستور کار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفت.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی فعالیت انبارها، مراکز نگهداری و عوامل توزیع عمده تایر خودروی تولید داخل، از طریق سامانه های جامع تجارت و انبارها، مغایرت ها و تخلفات را شناسایی و به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت برخورد قانونی از حیث احتکار و اختفا اعلام کرده است.

در همین راستا و با همکاری بازرسان دفتر صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در تعدادی از انبارهای حومه تهران که صاحبان کالا با احتکار و اختفا اقدام به نگهداری این کالا و امتناع از عرضه به قصد گرانفروشی کرده بودند، در دو روز گذشته تعداد 160 هزار حلقه لاستیک خودرو کشف شده است. این اقلام پس از صدور رای توسط مرجع ذی‌صلاح از طریق شبکه منتخب و اصناف بین مردم توزیع خواهد شد.

بر این اساس طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور در حال اجرا است و با همکاری واحدهای تولیدی، عوامل توزیع عمده و واحدهای صنفی، آرامش به بازار باز خواهد گشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۲۲:۰۰

شما برید تو همین سایت اعلامی خرید زیر صفحه پرایدی و تیبا و..زده ناموجود!کل اینترنت و بازار پرایدی پیدا نمیشه ! خیلی کم پیدا بشه هم ۴ برابر قیمتها ! با این قیمتهایی که تو بازار آزاده و اینترنت قیمت یک حلقه معادل قیمت جفت حلقه مصوبه ! یک رانت و دزدی بی کنترل ! قیمت مصوب دولتی یک سوم بازاره ! یه جفت لاستیک پراید که ۱۱۰۰ هست تو بازار آزاد ۳ تومنه ! یعنی ۶ تومن برای لاستیک پراید ایرانی ! خود پراید هم تعجب میکنه ! برای من که حقوق ماهم ۶ تومنه ! خوب کارخونه به بازار نمیده ,قطره چکانی دست دلال به اصطلاح نمایندگی فروش میده که وظیفه توزیع به قیمت مصوب داره نه دو برابر و سه برابر !و دلالی کردن ,خوب اگه واقعا سیاست کارخانه برمبنای صداقت و رقابت بازار بود دمار از نمایندگی درمی آورد یا حدااقل امتیاز رو به یه نمایندگی دیگه میداد ! همه تولید کننده تحت انجمن صنفی با تکانه های بازار ارز غیر رسمی چون نمیتوانند بصورت رسمی و قانونی قیمت مصوب را بشکنند شروع به سو استفاده از واسطه گری و دلالی نمایندگی کرده ,بازار رو محروم میکنند با توزیع قطره چکانی ,قیمت هم که بالاتر رفت داد مصرف کننده بدبخت درآومد دولت را مجبور به مذاکره و پذیرش قیمت بالاتر میکنند ,این بازی کثیف تو همه صنایع داخلی متاسفانه رسم شده ! دولت بخاطر ترس از قدرت تولیدکننده ها و نا آرامی بازار مجبور به پذیرش قیمت جدید میشه و چوبش سر ملت بدبخت ! البته نرخ ارز حتی برگرده پایین تر قیمت برنمیگرده و سود فروش های غیررسمی هم محاسبه نمیشه ! تازه بخاطر فرار مالیاتی از پوز تو نمایندگی محصولات و فروشگاهها استفاده نمیشه کارت مصرف کننده گرفته شده از عابر بانک می کشند ! تو همه جا حتی فروش محصولات خانگی و حتی مطبهای دکترای متخصص ! یکبار باید دولت با سوداگری, فرار مالیاتی مبارزه قاطع بکنه ,اگه اقتصاد قراره دستوری باشه قاعدتا این حکمرانی و نظارت دولت در عمل باید شدیدا عملیاتی شود نه بازیچه رانتخواران ! مظلوم نمایی و فساد فرصت طلبان و کاسبان تحریم ! تا نتیجه مثبت بده یا نه بازار رقابتی بشه و آزاد که با سیاستهای حاکمیت داخلی و خارجی فعلی ما همخوانی ندارد پس باید دولت حاکمیت و نظارت و برخورد با متخلفین رو اعمال کنه !