• سه‌شنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402010100247
  • خبرنگار : 71660

آنتونوف: آمریکا روی شکست روسیه متمرکز شده است

آنتونوف: آمریکا روی شکست روسیه متمرکز شده است

سفیر روسیه در آمریکا گفت، ایالات متحده بحران اوکراین را گسترش داده و چشم خود را بر روی "فساد رژیم کی‌یف" بسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به کمک نظامی جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار اظهار کرد: آمریکا روی شکست راهبردی روسیه متمرکز شده است. دولت آمریکا با اقداماتش صرفا رادیکال‌های اوکراینی را به سمت و سوی جدید و وحشتناکی سوق می‌دهد.

وی افزود: با هر بار تحویل تجهیزات نظامی به اوکراین، رژیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور بیشتر و بیشتر احساس مصونیت می‌کند و به کشتن غیرنظامیان در مناطق دونباس، زاپوریژیا و خرسون ادامه می‌دهد.

آنتونوف هشدار داد: ایالات متحده آمریکا فکر نمی‌کند که با این اقدامات آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند و بحران اوکراین را گسترش می‌دهد. این سیاست امنیت تمام اروپا را تهدید می‌کند و خطر درگیری مستقیم میان ناتو و روسیه را افزایش می‌دهد. واشنگتن چشم خود را به روی فسادهای رژیم کی‌یف بسته است. چه کسی مسئولیت این تسلیحات را برعهده خواهد گرفت؟ اگر این تسلیحات به دست گروه‌های تروریستی بیفتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی در پایان ضمن اینکه از رهبری آمریکا خواست تا به شعله‌ور کردن درگیری اوکراین پایان دهد، گفت: چنین مسائلی به تصمیم واشنگتن ارتباطی ندارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار که شامل مهمات ویژه موشک‌اندازهای هیمارس است، به اوکراین ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۱ ۱۶:۱۱

روسیه همیشه در رسانه ها به عنوان دومین ابرقدرت نظامی جهان قلمداد می شد و به گونه ای تبلیغات می کردند که روسیه قادر است طی چند روز کل اروپا را اشغال کند اما به خاطر ترس از رخ دادن جنگ هسته ای این کار را نمی کند. ایا شأن روسیه این است که بعد از حدود یک سال جنگ اعلام کند یک شهر را اشغال کرده است. کاملا مشخص است که روسیه یک ابرقدرت قلابی و جعلیست که توسط گلوبالیستها کنترل و اداره می شود. روسیه کشور مستقلی نیست بلکه  کشوری است که هرموقع گلوبالیستها بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند به این کشور نقشی ظاهری می دهند. روسیه 77 سال در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی کرد تا امریکا بتواند ترس از سلاح هسته ای را به جهانیان القا کند و در عین حال دنیا را انطوری که خواستند مدیریت و هدایت کردند. از انجایی که ترس ملتها ریخته است و دیگر اعتبار تهدیدات نظامی امریکا از بین رفته است بحران درگیری روسیه و اوکراین را به وجود اوردند تا بتوانند در ادامه نظم نو ین جهانی مورد نظرشان عمل کنند. روسیه یک ببر کاغذیست و با گذشت 330 روز از رویارویی با اوکراین هیچ دست اورد قابل ملاحظه ای نداشته است. یک حرف ترامپ قابل تامل بود که گفت رسانه ها دشمن ملتها هستند. در عمل هم می بینیم که درست گفته است . چون رسانه ها نه تنها اطلاعات درست و مفیدی به ملتها نمی دهند بلکه با القای دروغهایی مثل سلاح هسته ای ، هارپ ، سفر به ماه و ... ملتها را در جهل و ظلمت نگاه می دارند. پوتین و مدودف در این جنگ حذف خواهند شد و به نظر بنده خودکشی خواهند کرد.