• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402030704249
  • خبرنگار : 71496

انصراف رژیم صهیونیستی از تصویب قانون بحث‌برانگیز «انجمن‌ها» در پی فشارهای بین‌المللی

انصراف رژیم صهیونیستی از تصویب قانون بحث‌برانگیز «انجمن‌ها» در پی فشارهای بین‌المللی

پس از فشارهای بین‌المللی، اسرائیل از تصویب قانون بحث برانگیز «قانون انجمن‌ها» عقب نشینی کرد. یک روزنامه عبری زبان از افزایش فشارهای بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی برای اجتناب از تصویب قانون انجمن‌ها خبر داد که مانع کمک‌های دولت‌ها و نهادهای خارجی به فلسطینی‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد، وزرای خارجه انگلیس و آلمان شخصا با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و از او خواستند تل‌آویو از تصویب قانون جمعیت‌ها در کمیته وزارتی قانون‌گذاری خودداری کند.

کوهن در پاسخ به آنها مدعی شد، "اسرائیل هرگز اجازه نخواهد داد در امور داخلی‌اش دخالت شود و در مساله درگیری اسرائیلی-فلسطینی دخالت خارجی صورت گیرد".

در طول روزهای گذشته چندین کشور از جمله آمریکا، فرانسه، سوئد، بلژیک، ایرلند و اتحادیه اروپا مخالفت شدید خود را با قانون جمعیت‌ها ابراز داشتند.

بالاخره به دنبال این فشارها برخی رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که کابینه رژیم صهیونیستی از تصویب قانون جنجالی انجمن‌ها که قرار بود امروز در کنست (پارلمان این رژیم) مطرح شود، به دلیل فشارهای بین‌المللی و آمریکا منصرف شد.

روزنامه آحارونوت به نقل از یک منبع سیاسی عالی رتبه نوشت، پیش‌نویس قانون مربوط به نهادهای مدنی امروز یکشنبه در کمیته وزارتی قانون‌گذاری در کنست مطرح نخواهد شد و پس از ابراز نگرانی برخی کشورها در این خصوص، قانون پیشنهادی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش این روزنامه عبری، تصویب قانون یاد شده، کار فلسطینی‌ها را در دریافت کمک از کشورهای خارجی دشوار خواهد کرد.

بر اساس پیش‌نویس قانونی که آریل کلنر، عضو کنست از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ارائه کرده، انجمن‌ها و جمعیت‌هایی که از یک کشور خارجی کمک مالی دریافت می‌کنند، به عنوان یک موسسه عمومی و یا یک سازمان غیرانتفاعی به رسمیت شناخته نخواهند شد.

همچنین بر اساس این قانون، این انجمن‌ها مشمول مالیات ۶۵ درصد بر درآمد خود شده و حامیان مالی آن هرگز از اعتبار مالیاتی برخوردار نخواهد شد.

بسیاری از تصمیمات کابینه فعلی رژیم صهیونیستی به ویژه آنهایی که در ارتباط با فلسطینی‌ها هستند با مخالفت بین‌المللی مواجه شدند از جمله لغو قانونی که به این رژیم اجازه می‌دهد شهرک‌هایی در شمال کرانه باختری را که دهه‌های قبل تخلیه کرده، بازگرداند.

کابینه نتانیاهو به شدت راست‌گرا بوده و برخی رسانه‌های عبری زبان و مخالفان در اراضی اشغالی آن را افراطی‌ترین کابینه این رژیم می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha